Crona 4 Postad 16 Februari , 2007 Hej, Jag har haft en lite för stor presenning över min maxi 77:a. Det har medfört att lite av presenningen har skavt lite på rodret. En liten yta på ca. 2 x 1 cm har slipats ner till glasfibern. Måste man epoxybehandla denna skada innan man lägger på bottenfärg eller är det bara att lägga på lite bottenfärg? Tacksam för svar! Senast ändrad av Crona | 16 februari 2007 | 17:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sarnblad 1 Postad 16 Februari , 2007 Slipa rent ordentligt och spackla med epoxispackel (Hempels fungerar bra för mig) annars får du vatten i laminatet. När det härdat (minst 15 gr i luften) slipar du ytan ren och behöver i princip inte göra mer innan du lägger på bottenfärg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 18 Februari , 2007 Är det bara skav så kan du handslipa ner bottenfärgen runt skavet, tvätta med aceton och sen bara måla över med lite epoxigrund. Är det en djupare skada så spackla först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 19 Februari , 2007 Tack för svaren! Nu är det så att man ser glasfibern. Ska man spackla med gelcoat innan man lägger på epoxyfärg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 19 Februari , 2007 Egentligen inte om du kan leva med ett litet jack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser