b-boy 0 Postad 15 Februari , 2007 Hej!! Jag undrar om någon vet om lagret som sitter under impellerhuset på en yamaha 50hk 1990. Ska fettas in med något specielt fett??? Har bytt alla packningar till pumphuset. Undrar om det är något annat man ska byta eller smörja när man ändå har meckat isär motorn så långt.Måste ju finnas någon som kan något om motorer som läser denna tråd...Svar önskas omgående.... Mvh Marcus Senast ändrad av b-boy | 15 februari 2007 | 14:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 15 Februari , 2007 hejsan, nu svarar jag trots att jag inte är 100% säker, MEN jag TROR att det lagret smörjas utav växelhusets olja. Jag hade isär min Yamaha 30hk och bytt just huset under impellern, och lagret som finns där smörjas utav växelhusoljan på min motor iaf, det luktade ganska mycket hypoidolja om det om stack ner näsan och sniffade lite. /henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
b-boy 0 Postad 15 Februari , 2007 Tackar..Låter mycke troligt.Ska nog byta pckboxarna som sitter ner till lagret oxå.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser