Stefanho 0 Postad 15 Februari , 2007 Hej alla glada Går ju i båtköpartankar och har kollat in en del tänkbara offer. Det jag har fastnat för är antingen en abal 5H eller också en folkparka. Har sökt lite här på forumet och ute på internet. Det finns verkligen inte mycket information eller bilder på dom. Så om det r nån som skulle kunna hjälpa mycket med information om dom så skulle jag bli väldigt glad. Om det finns nån Folkparka-ägare här på forumet som kanske skulle vilja dela med sig av lite fina bilder vore också kanon.Dm flesta bilder som finns är ju mest utanpå båten. Skulle vilja se hur den ser ut inut å lite sånt. Tack på förhand Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 15 Februari , 2007 Lite info finns det... http://hotel.dominoplaza.com/customer/discarc.nsf/5f5a235276d16811c1256a3300797f48/e1fa16455d34cb7ec1256ce4006243fc/$FILE/folkparcan.jpg Om jag minns rätt har du en traditionell förpik med två kojer med möjlighet att placera porta-potti under. Dessa kojer kan vara korta, vet ej - de kändes långa när mina föräldrar sålde båten, men det kan bero på att jag var nio år... Akterruffen hade en stor koj eller två stickkojer beroende på vilken ledd man sov på, vill minnas att mina förädrar kunde ligga på tvären och sovplatsen var då ungefär 1,5 koj bred och hela skrovets bredd, vilket borde betyda fullängd. Det som är lite märkligt är sittbrunnen med en stor motorbrunn placerad mitt i. Ett litet pentry fanns där. Två sittbrunnsbord fanns det, det berodde på motorbrunnen. Det på styrbords sida kunde man sitta tre personer vid, det på babord var för en person. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 15 Februari , 2007 Hmm, det här verkar vara en båtmodell som ofta stavas fel... MG-stavningen är med K, men den riktiga stavningen är med C ( som i Parca Marin...) Sök på båda på nätet så dyker informationen upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 15 Februari , 2007 Har kollat alla medlemmars folkparcor, men inte så mycket bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 15 Februari , 2007 http://begmarknad.batnet.se/sok/annons.php?aid=29219 Visserligen en Parca 22 md stora motorn och drev, men en del bilder... Bl a är förpiken lika. Tillägg, här är en till annons med bilder, http://www.blocket.se/vi/10374206.htm?ca=17_s Senast ändrad av Peter_K | 15 februari 2007 | 11:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 15 Februari , 2007 Varför inte en Runnö22? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 15 Februari , 2007 Ja, varför inte ligger dom i ungefär samma prisklass? Ska söka lite på nätet efter lite information om dom. tack stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Asperyd 0 Postad 15 Februari , 2007 Mina svärföräldrar har en Folkparca och det är en båt som erbjuder otroligt mycket för sin storlek och sitt pris. En riktigt stor akterruff där det dessutom får plats mycket packning, och en fullstor förruff för två personer. Goda stuvmöjligheter i båda ruffarna och det finns även kölsvin för förvaring av grejor. Sittbrunnen är inte så stor, men det går bra att sitta uppe på däck, ovanför akterruffen och är man 2-4 personer räcker utrymmena gott och väl även i sittbrunnen. Det blir ju alltid fråga om en kompromiss på lite mindre båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 15 Februari , 2007 Vad tror du om att vara 2 vuxna å två små barn(1&3år) i en folkparca. blir det toktrångt eller går det? har ju inte tänkt några längre övernattningar, typ ett dygn eller två. Mvh stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Asperyd 0 Postad 15 Februari , 2007 Det går alldeles utmärkt. Vi har varit ute fyra vuxna med den utan problem. Beror naturligtvis på vad man jämför med, men i den storleks- och prisklassen är iaf min uppfattning att den är väldigt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 15 Februari , 2007 Låter ju strålande. Gillar båtmodeller med akterhytt. dock har jag aldrig varit på en sådan men dom ser mysiga ut. Runnö22 ser också mysiga ut Nån som har några erfarenheter från dom?? Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser