Groenling 3 Postad 14 Februari , 2007 Hej, vet någon något om båten HR 465? Har ni tips / erfarenheter är en båt som kan rekommenderas Tack på förhand Grönling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 14 Februari , 2007 Hej! När jag skulle köpa båt stod det mellan en HR 465 och en Ryds 510 GTI. Nu valde jag den senare och det är jag så här i efterhand glad för. 510:an är större och har bl a mer sittplatser. Hade vi valt HR 465 så tror jag att vi hade upplevt den som för liten efter ett tag. När man tittar på båt och ser dem på land så ser de alltid så mycket större ut än vad de egentligen är när de kommer i det blå. HR 465 är en riktigt prisvärd båt men den lämpar sig bäst för typ 2-3 pers. Men vet du med dig att ni i de flesta fallen inte är fler i båten så tror jag att den funkar alldeles utmärkt (och välj då inte mindre motor än 50 hk). /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackabajsare 0 Postad 4 Maj , 2007 I testet från båtnytt anmärkte man bl.a. på dåligt batterifäste, klen ventil till länsen, ingen inspektionslucka och ej brandsläckare som standard. Detta är konstigt för jag har inspektionslucka, brandläckare som standard, en kraftig kulventil till länsen, och ett bra batterifäste som ej har släppt batteriet trots hård sjö. Att det rinner in vatten när man backar fort händer med andra båtar också och om du backar i någon knop vilket dom flesta gör så rinner det inte in vatten. Jag är nöjd med min 465:a dessutom så behöver jättarna uttern och ryds m.fl. lite prisvärda konkurenter dom båtarna är ju oskäligt dyra. Och jag har inget som helst samröre med HR. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser