Gustaf76 0 Postad 13 Februari , 2007 har precis signat mig för ett år med tidningen båtnytt.... har jag gjort ett bra val ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 13 Februari , 2007 Jag, min dumskalle, gick på sån där reklam där man minsann skulle få ett jättefint dykarur. Något ur kom inte, så jag ringde och frågade vart det tog vägen. Nja, några klockor har vi inte, men du kan få en penna. Ja, ja, det är väl en tio år sedan, och någon penna har jag inte sett ännu, men den kommer väl snart. Tidningen då? Jo då, den funkade bra som skithuslektyr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 13 Februari , 2007 Hej, jag tycker Båtnytt innehåller alldeles för många annonser, över hälften av sidorna har varit annonssidor i de nummer jag köpt samt oftast reportage om nya (dyra) båtar.. Jag föredrar Praktiskt båtägande Praktiskt båtägande som innehåller mer tips och tricks och nyttiga gör-det-själv reportage. Men smaken är delad... Senast ändrad av ulfa | 13 februari 2007 | 21:01 Senast ändrad av ulfa | 13 februari 2007 | 21:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 14 Februari , 2007 Jag tycker ingen båttidning är bra - men köper ändå många Framsidan ser alltid lovande ut, men innehållet gör mig jämt besviken. Undantaget är PB som brukar ha innehåll som stämmer med framsiden, men den har sällan det jag vill läsa om... Jag köper numera bara lösnummer och köper lika gärna gamla tidningar som nya. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 14 Februari , 2007 Tycker som en av de förgående skribenterna att Båtnytt innehåller alltför mycket annonser och sedan behandlar de mest nya båtar. Jag tycker Praktiskt båtägande är mycket mer intressant då de tar upp bredare del av båtlivet samt att mycket av artiklarna handlar om båtar som fler människor har råd med. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 14 Februari , 2007 Smaken är som baken. Gillar Du tidningar av typen magasin har Du gjort ett bra val. Gillar Du tidningar av typen läs - förstå - gördetsjälv så skulle jag nog som en del andra rekommendera Praktiskt båtägande. Nu blir man säkert moddad pga reklam... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangen5 0 Postad 14 Februari , 2007 Kan inte annat än att hålla med majoriteten här... Praktiskt Båtägande har verkligen lyckats med att göra en båttidning intressant... MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pettolajnen 0 Postad 8 Mars , 2007 Jag tycker Vi Båtägare är bättre än Båtnytt för det handlar mer om motorbåtar där. I Båtnytt handlar de oftast mest om segelbåtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karl 0 Postad 8 Mars , 2007 Instämmer. Är det någon som har läst Power boat reports? Seriösare tester än dem som de gör får man leta efter. Ett exempel är när de testade 26 olika båtvaxer...De skrev siffror på gelcoattäckta plastplattor och vaxade därefter dessa. Sedan lät de dessa plattor hänga utomhus tills siffrorna försvann, en efter en. Den som hade siffran kvar längst var således det vax som hade bäst livslängd. Tidningen är annars ganska tråkig, inte en enda glättig annons att vila ögonen på, ganska tunn och inte mycket färg. Men testerna..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 213 Postad 8 Mars , 2007 Konstigt - när jag köper Båtnytt tycker jag den mest handlar om motorbåtar..? Köp Segling istället. Båtnytt är dasslitteratur utan substans, mycket bilder, en artikel tar inte många minuter att ögna genom. (Utom Arkivdykarn´ s skrivelser förstås! ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser