hganning 0 Postad 13 Februari , 2007 Hej, I min Falcon finns det en VHF som är placerad i ett hål utsågat under det rökfärgade glaset framför ratten. Som ni förstår är det en korkad placering då locket måste fällas upp varje gång jag ska manövrera VHFén. Är det ngn som har tips på en bättre placering i båten? /Hasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 13 Februari , 2007 Hej Hasse Är ju svårt å ge några råd när jag inte vet hur just din instrumentpanel ser ut. Många har den plaserad infäld intill ratten. Jag har min sitter utanpå monterad på sidan under mit gasreglage. Efter som den är vattentät så gör det inget att det stänker/regnar rakt på. Lägg upp en bild vet ja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MatsGL 0 Postad 5 April , 2007 Min är monterad fritt på höger sida om förarstolen. Jsg har en Simrad, modell komme jag inte ihåg, men jag kan kolla om det är intressant. Anrop sc5220. Hur är era antenner monterade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 5 April , 2007 Jag vet inte hur din instrumentpanel ser ut men jag bockade 2 st. 5 mm. aluminiumbitar och monterade bygeln till VHF:en på dom. På framsidan döljde jag bultarna med plasttäckbrickor. Denna placering blev bra för mig för den är inte ivägen samt är lättåtkomlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser