adec540 0 Postad 12 Februari , 2007 Pågrund av strul hann jag inte fylla dieseltanken innan vintern. Den är på 100L och är halvfull. Hur mycket kondensvatten tror ni kan bildas under en vinter? Fungerar K-sprit även på diesel eller finns det något motsvarande? Har ni tips om hur jag lättast blir av med vattnet och annat slem som kan bildas? Mvh/ David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 12 Februari , 2007 Jag gjorde just detta på min tank. Jag tömde hela tanken. Enklast är med en liten hanpump som du kör ner genom inspektionsluckan. Allra längst ner i bottnen på tanken ska den. Där ligger vattnet, på vattnet flyter geléklumparna och ovanpå allt ihopa flyter dieseln. Pumpa upp vattnet tills det bara kommer ren diesel ur pumpen. Klart! Dubbelkolla så att du inte har några läskiga geléråttor som ligger kvar och guppar i tanken. Själv tömde jag med en PET-flaska och en tratt :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
adec540 0 Postad 12 Februari , 2007 Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser