surfchris 0 Postad 12 Februari , 2007 Hej, jag har en bil som har max släpvagnsvikt (BE-körkort) på 2000 kg (Subaru Outback), medans båten jag har kollat på (2003 Four Winns Sundowner 205) har en vikt på ungefär 2050-2100 kg (båt och släp tillsammans). Tycker ni att den båten är överdimensionerad för min Subaru? Kan jag ev. få det att gå ihop på något sätt? Kör jag olagligt? Kan jag möjligens ta bort några kilo(t.ex. ta bort Swim Step m.m) och placera det i bilen i stället. Sen undrar jag när man normalt uppger vikt på en båt, är det då med soppa och vattentankarna fyllda (max vikt), eller utan? Om man skulle bli stoppad, kollar polisen papprene på båt och släp o lägger ihop,,, eller måste man placera släpet på en våg,,, eller hur gör dom? Tack för hjälpen! Mvh Chris Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dessin 0 Postad 12 Februari , 2007 Hej, det som händer om du blir stoppad är att du kan få åka iväg tillsammans med farbror blå och väga ekipaget, om du då kommer över den vikten som du får dra så åker du på böter för övervikt (dyrt, dyrt, jättedyrt)samt att du inte får fortsätta ihopkopplad. Personligen så skulle jag koppla ihop och åka och väga på en krönt våg innan jag blir stoppad, och ja du bör kanske titta på en kraftigare bil. Mvh Dessin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser