Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
shetland

Vad ska ni göra i vår med era båtar?

Rekommendera Poster

Hejsan!

Själv ska vi inte göra så mycket.Lite små fix. Fast vi skulle behöva lämna in motorn på service men den är så tung att lyfta av så vi funderar på att först lägga i båten o sedan hyra en trailer och köra upp den på och sen in till firman..Krångligt..Vi ska oxå göra rent den fast bensintanken och hur går man bäst det?

/ M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

smiley-laughing.gif\ Hej hej.

Jag planerar att få i den nyligen renoverade motorn i båten. Sedan är det sjösättning för att kunna njuta av båten medan jag renoverar.

Massor av nya saker men i lugnt tempo!

Senare i vår blir det massor av renoverings bilder utsatta. (kanske en egen hemsida)

Och slutligen, Stort tack till alla ni snälla som hjälp mej på vägen!

Mvh

Affe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en gammal skuta i sommras som jag ska renovera

www.theshadow.se/boten där kan ni kolla bilder :D

Ska renovera det totalt kanske en ny motor om den som jag fick med inte går o fixa :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag ska åka med den!!!! Så fort vårrustningen är klar och isen släppt åker den i...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå,

Nu längtar man tills allt är klart och båten ligger på sin plats.

Jag ska läggat Teak på min badbrygga sen ska jag instalera en platt tv och ett elverk. Polera hela båten och lämna in kapellet på lagning och rengöring. Sen är allt klart. 77 dagar till sjösättning

Ha det

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska Fixa vattenskidstång, sätta dit rostfri propeller och vaxa den samt fixa en liten spricka i kapellrutan.

H/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir väl som vanligt.. vaxa, bättra på bottenfärgen, tvätta ur den invändigt (lär väl vara en del mögel) ... och sjösättning.

Hmm.. ska ni först sätta i båten, för att sen ta upp den, och traila den till verkstan? Varför inte ta sjövägen till verkstan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Lite nya fästen ska svetsas dit dels för parasollet och för tamparna så man har ordning på dem, ev åker det dit ett plåtbit i aktern som bärplan och avlastning för  akterspeglen. nya rutlister har varit planerade länge kanske lusten faller på i år för lite glasjobb. En styrkonstruktion för att kunna styra båten från soffan när man ligger och slappar eller spelar kort.

Sen blir det väl att hälla i olja istället för vattnet i växelhuset och blänga lite snett på murclan så den förstår att det inte finns tålamod för något trilskande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...