Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
PelleHasselberg

Försäkringskostnad

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Jag har en DC på 5,65 meter med en mercruiser inombordare 3,0, ca 130hk i den. Både båt och motor är från -95.

 

Är det någon/några som har liknande båtar som vill dela med sig av vad ni betalar i försäkring. Jag tror jag betalade lite över 3 000:- förra året men så hörde jag någon som sa att dom låg på 1 500-1 800:- för ett år.

 

Så innan jag förlänger min försäkring tänkte jag kolla lite med den kunniga skaran av folk på maringuiden.se vad ni tycker och vad ni betalar.

 

Tack på förhand/Pelle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Det bästa är att ringa runt till ett antal försäkringsbolag utifrån dina förutsättningar, var båten ligger, hur länge den ligger i, skyddad plats o.s.v. Plus att du får en pers kontakr med försäkringssäljaren vilket kan ge bättre premier än att hänvisa till att man vet någon annan som har en lägre premie.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du medlem i någon båtklubb brukar man få ett hyffsat pris hos Svenska Sjö. Jag betalar 1830 kr för en normalförsäkring per år. Båten är 22,5 fot, går i 40 knop och är tillverkad 88.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, det låter ju klart bättre än det jag betalt. Jag är dock inte medlem i någon båtklubb just nu. Men jag ska helt klart kolla upp flera alternativ innan nästa försäkring tecknas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...