draco 2 Postad 11 Februari , 2007 Hej vad tror ni om min renovering,jag tänkte kolla om det är nån som vågar göra en gissning så kan vi i vår se vem som har rätt!. Motorn är orginal en mercruiser 260 82:a som gjorde i min fjord olympic 38 knop nu har den modifierats med följand: Nya vevlage,kam lager,performance kam,lyftare,stötstänger,rull vippor,kolvar,kolv ringar,nya toppar 305:ans för att höja kompen en aning,hårdare fjädrar,ventiler,performance edelbrock 2101 insug,modifierad holley 4175 förgasare med primär jet:75 sekundär jet 83,aluminium limpor 4 tum,holley röda el soppa pumpen,oljepump,flamskydd,thunderbolt 24 grader tändsystem,50000 volts tändspole,thunderbolt tändkablar samt stift,ny hornade cylinderväggar,kamdrivning,balanshju med sislikon, det ska vara ca:365 hk nu mot 260 tidigare,Jag har köpt allt själv från Usa och renoverat allt själv i garaget,bortse allt stök i Garaget det skall städas!!. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 Februari , 2007 Gissar på att du städat färdigt nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 11 Februari , 2007 Fel städning kommer i vår efter att båten ligger i vattnet,du förlorade! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 12 Februari , 2007 Lite svårt att veta vad som syftas att man ska gissa på. Lite nyfiken ang dina hk vad kommer siffrorna från är det uppskattning eller är det vad kittet brukar ge i bänk? Tror för övrigt att det är helt rimliga siffror. Räckte det med bara horning av loppen vinklar brukar bli lite ovala med åren? Gången är säkert underbar men det blir kul att se hur mycket det gjorde på farten. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 12 Februari , 2007 Blocket är bara 4 år så cylindrarna var kanon!Hk är enligt kontakten i Usa som jag köpte grejorna av,hoppas på att han vet,han har hållt på sen han var 20 och är idag 57 så lite mer en jag vet han förmodligen.jag önskar gissning på toppfart,jag får skicka en virre till den som vinner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 12 Februari , 2007 Jag gissar på 52 knop....kanske http://www.fjollhoj.se/images/smiles/lol.gif\ />http://www.fjollhoj.se/images/smiles/cool.gif\ />http://www.fjollhoj.se/images/smiles/mattias.gif\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 12 Februari , 2007 47 knop gissar jag på ! har noll koll men det låter bra /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 12 Februari , 2007 varavade den ut fullt innan så får du väl byta stigning innan det blir daxs att calculera annars blir nog farten densamma. Men med 40% mer potenta kusar så borde du nog 15-20% mer på topp, så jag lägger mig på 45 knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 12 Februari , 2007 Förlåt men jag tror den skär o att du får paddla hem, vilket gör att jag gissar på 0,5 knop.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 12 Februari , 2007 Glädjedödare....http://www.fjollhoj.se/images/smiles/mattias.gif\ /> hehe..http://www.fjollhoj.se/images/smiles/icon_razz.gif\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 12 Februari , 2007 44 KNOP Senast ändrad av stilig_knubbis | 12 februari 2007 | 19:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 12 Februari , 2007 Hej den varvade 4500 varv med en 3-blad 14 1/3 x 17 och nu kommer det att sitta en 4-blad race 15 x 19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 12 Februari , 2007 Okej, nu ändrade jag mig. Jag tror att den toppar 48 med den nya propen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captenmorgan 0 Postad 12 Februari , 2007 46 är gissat, eller kanske 48 om det är nedför. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boka 0 Postad 12 Februari , 2007 47 knop gissar jag på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 12 Februari , 2007 Tog jag i för mycket med mina 52 knop....?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 12 Februari , 2007 35 knop med medvind, solen i ryggen och nedförsbacke. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 12 Februari , 2007 Tänkte att kanske sätta ditt ett par längstgående plåtar på kölarna på min anka så stabbkölarna blir till vattenskidor så kan vi börja gissa knop på husvagnsbåten. Sen när allt funkar då kan vi ta en ny tävling och se vid vilken fart den tar luft och slår över. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMyth 0 Postad 12 Februari , 2007 Min gissning blir 50,3 knop. Jag vill ha en virre som inte är alltför rökig, tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 13 Februari , 2007 Kör bara med singel malt över 600kr kvarten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha_125 0 Postad 13 Februari , 2007 eeuum...ska du hissa drevet något eller?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 13 Februari , 2007 Det kanske är så att du ska bygga om en gammal elvisp så det blir lite mer krut i den !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 14 Februari , 2007 har redan tänkt på det men det blir sånt spänningsfall på så lång skarvsladd så det sk..t sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMyth 0 Postad 15 Februari , 2007 Ojdå. Jag nöjer mig med en Craigellachie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 16 Februari , 2007 Jag nöjer mig med en vanlig grant gärna en tjeckisk tappning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 16 Februari , 2007 Grant´ s lite bättre blir det!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zantax 0 Postad 16 Februari , 2007 Tja Draco. När kommer det en uppdatering på albumet ? Bilderna måste vara inaktuella ? Zantax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 17 Februari , 2007 bilderna är väldgt inaktuella det kommer snart motorn är nästan helt klar saknas pricken över i:et bara. Nu håller jag på att sätta i eltoa med en liten 24 liters tank,när det blir lite varmare så kommer skrovet modifieras lite,samt ska plast rails svetsas!. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Februari , 2007 Smakar lagom med bensin för mig, Och faktisk en bland de bättre för irich coffe. Men som sagt tappningarna kan skillja något våldsamt, estland,letland mm är ganska vattnig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser