Perkais 0 Postad 10 Februari , 2007 Hej ! Jag funderar på att sätta på en ny ventil på ruffen på min ryds camping.Jag har hittat en caravent solar som jag tycker verkar bra. Den fläktar när solen skiner och ventilerar som vanligt annars. Det står i beskrivningen att den passar rakt av i hålen för den vanliga electroluxventilen.Kan det månne va en sådan som jag har på min båt? Hoppas någon har svaret ! Vänligen Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
opto 0 Postad 25 Februari , 2007 Hej Urban Jag har ingen erfarenhet av ventilationen men tänkte kanske byta den själv så jag är intresserad och se hur det går. MVH opto Här kommer min reparation att fortsätta: http://www.lulealv.se/personliga/kenth/kenth_start.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 26 Februari , 2007 Hej Vet inte vilken ventil ni snackar om, men jag köpte en solcellsdriven ventilator till min förra HT. Den gjorde rent ut sagt underverk. Jäkligt bra helt enkelt. Hålstorleken är inget att bekymra sig för. Jag behövde såga upp hålet lite, men det var en baggis med sticksågen. Var bara försiktiga så ni inte fransar upp klädseln på innertaket. På mässan har de titt som tätt erbjudanden på solcellsventilatorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 26 Februari , 2007 Hej Jag har en sån i min Ryds Camping sen några år tillbaka. Fick dock utöka hålet en aning. Det gjordes med hjälp av en sticksåg och det gick det lätt som en plätt. Är den bra då? Tveksamt, den snurrar på i solsken men eftersom båten används till trollingfiske dvs tidiga vårar och sena höstar så blir effekten märkbart reducerad. Den gör nog bäst nytta under soliga och varma (gärna) sommardagar (som allt annat). Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser