Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
JockeNyberg

Original kulör på gelcot till Sea Ray 230CC-88

Rekommendera Poster

Hej!

Jag skulle ta och fixa några skavanker på min Sea Ray 230cc-88 nu i vinter. Var kan man få ta i Toplac (gelcotfärg) till min båt i exakt kulör? Min båt är lite snäckvit (gräddvit) med röda stripes på. Vet inte riktigt om Watski sortimentets färger passar riktigt bra? Tips på eventuell våtslipning eller dyl för att få till ett bra  resultat efter bättringsmålning? mvh/Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte var du bor men i Gbg trakten har Sea Sea ett bra utbud av både topcoat och gelcoat. Dessa stämmer med deras Hempels tvåkomponet. Så du kan hämta färgkarta och bestämma lämplig kulör. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,
på min Sea Ray 81:a så är International Toplac 812 den som kommer närmast original. Den har funnits som Perfection också men utgått. Men exakt är svårt att få efter solens blekning.
Det hade möjligen varit lättare om vi hade original namnen på vad Sea Ray marknadsförde färgerna som för att se om de stämde överens där vilket skulle vara en början.
Jag hade tur och fick ta den lokala färghandlarns butiksex av Internationals färgkarta vilket nog är ett måste för att kunna jämföra men du kan beställa från International, då får du också en CD med lite Epoxi tips på köpet.
Lycak till.
mvh Martin 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...