Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025
spajn

Nordkapp 765

Rekommendera Poster

Sköööööna linjer. Den går dessutom att få med dubbelmontage, stenhårt! Var det någon mer än jag som fastnade för henne?

Någon som har någon erfarenhet? Fart/förbrukning med singel/dubbel, gångegenskaper, kvalitet etc?

post-20146-1394234921,8915_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om någon gar några bilder på en sådan med dubbelmontage vore det kul om ni postade de här :) Väldigt knappt med info på deras hemsida, bara lite bilder och mått....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag jag fastnade för Nordkapp noblesse 760 men tyckte nog att den nya kommande modellen Noblesse 650 verkade mer intressant. Denna båt kan man hänga på nästan lika stor motor som på 760. Jag skulle tippa på dryga 50 knop med en yamaha F250.

Hoppas att den går att få med blått skrov som 760 då blir det affär till sommaren eller nästa vår.

//Mac

Nordkapp Noblesse 650

Lengde: 650 cm

Bredde: 240 cm

Motor: 115-250 hk.

Hverken vekt eller pris er foreløpig klart.

Senast ändrad av MaCro | 13 februari 2007 | 21:37

post-19420-1394234925,2588_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen

Angående toppfart så har jag läst att Noblesse 760 gör dryga 42 knop med 225 hk. Med 250 hk få man nog upp den i 45. Det känns som lite onödigt att slänga på dubbla motorer för att få upp den i 50. jag tänker då mest på bränsleförbrukningen. Därav så tycker jag att Noblesse 650 är ett bättre köp. Den skall tydligen kosta dryga 200 000 motor.

En annan båt som jag fastnade för var Cormate T-27. Tillverkad av mannen bakom Hydrolift (Egil Ranvig). Har pratar vi om båtar men hög kvalitet och riktigt bra sjöegenskaper. Det kommer även en Cormate T-24 under 2007 som tydligen skall ligga lite bättre till prismässigt. 60 knop

http://www.nordicmarine.se/menu,3325,3326,4887,page,4887.html

http://www.cormate.com/Cormate PDF brosjyretn_01.pdf

Fast jag tror ändå att Nordkapp är ett säkrare köp pga bättre andrahandsvärde. Cormate är ett okänt märke än så länge....

//Mac

Senast ändrad av MaCro | 13 februari 2007 | 21:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yes, Coramte var grym, kollade på den en hel del med. Vad kostar en sån?

Nordkapp 765 är konstruerad för 60knop med dubbla 225hk snurror, tyckte jag mig läsa någonstans.

Det där med dubbelmontage är man mest sugen på för att det ser mycket mer harmoniskt och symetriskt ut än en singelsnurra. Dessutom ser det häftigt ut tycker jag :)

Å fasen så det kanske blir en 6 meters Norkapp, snygg båt! Gillade faktiskt deras modellprogram i helhet. Har dock aldrig kört någon sådan än.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Nordkapp är på frammarch. Var i strömstad i somras och det kryllade av Nordkappbåtar, for min del så blir det nog en noblesse 650 med 250 hk motor. Läste lite om yamaha F250 den drar under litern per distans i marchfart på en buster magnum. Toppfart 55 knop.

650 borde toppa 52-53 med den motorn :)  

//Mac

Senast ändrad av MaCro | 15 februari 2007 | 22:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Angående Nordkapp Noblesse 650 så har intresset svalnat rejält efter att har kollat upp lite priser. Med en 150 hk motor kostar plastbaljan 520.000!!! och med 225 hk runt 580.000!!!!. De får nog göra om de priserna eftersom 760 kostar drygt 600.000 med 225 hk.

Det hade varit en annan sak om det suttit en inombordare i.

Synd där sprack de båtplanerna....:)

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en ny Nordkapp Noblesse 760 i på båtmässan Gbg-06.

Mina upplevelser efter första sommaren är att läsa nedan...

Med tanke på att man puttrat runt i en Ryds styrpulpet under många somrar blev jag nästan lite chockad när jag fått båten av hur bra allt var.

Motorn(Honda 225 4t-V6)drog mindre än jag trodde samt är så tyst som jag hoppats,var lite orolig för att båten skulle vara lite slö med bara en 225-a på men 44 knop med full tank o 2 pers på enl.plotter räcker gott!

Kvalitetskänslan i hela båten är helt grym,allt är mkt stabilt.

Sist men inte minst måste jag nämna sjöegenskaperna,går att ge fullt spett i vilken sjö som helst (bara inte frugan är med),

plus alla positiva frågor och komplimanger från folk som undrar om märket Nordkapp.

Dock har jag lagt utt båten till försäljning för att köpa deras största modell Vitesse 830 som kommer faceliftad sommaren 07.

Mvh

Göteborgaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag vet att Nordkapp är ruskigt bra båtar men det var lite konstigt att 650:n kostade nästan lika mycket som 760. 760 är en så mycket mer rejäl båt. Du måste hålla med om att det är lite magstarkt att ta nästa 600 tkr för en 6,50 meter lång båt...

Jag har faktiskt börjat att titta lite pa 760 nu men skulle vilja ha inombordare. Kommer 800 serien ha inombordare??

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För dem pengarna hade jag nog köpt en lätt begagnad Chris Craft Corsair 25, är snyggare, finns med v8 och har troligtvis ett bättre andrahandsvärde, för att inte tala om hur mycket mer exklusiv den känns.

Dessutom är det bra ös i Corsair om man har en lite större motor i. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...