id96lola 0 Postad 6 Februari , 2007 Hej Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med att tar reda på lite fakta om min nyinköpta Dalbos snipa. Jag har väldigt lite fakta om modellen överhuvudtaget. Jag har hört ett ”rykte” att den är byggd i en hyrform som fluktuerade runt Vänern men jag har ingen aning om detta är sant. Så all fakta och information är välkommet. I olika annonser på internet så har jag sett båtar som kallas Dalbo-21, Daqlbosnipa-21 osv. med något olika utseende, till och med, med rigg för att kunna seglas. En del har haft slätt skrov och anda har varit ”klinkbyggda” eller vad det heter, osv. Jag har ett vagt minne av att min Dalbo-21 ska vara byggd 1981 men det kan lika gärna vara från 70-talet någon gång. Med vilka kännetecken kan man datera sin båt? Vad har modellen för vikt? Djupgående? Antal båtar byggda? Hur många olika modeller? Höjd? Längd? Varv? Osv. Min båt har ett slätt skrov med en MD7A motor, som förmodligen är en utbytesmotor. Hoppas på lite info. och hjälp.Mvh L-O Larsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser