gustaf05 0 Postad 4 Februari , 2007 Min brandsläckare är åtkomlig både från sittbrunnen och ruffen. tyvärr stör den då kompassen som sitter intill. Jag har sett att det finns brandsläckare av aluminium på 1 kg som används i husvagnar bl.a. Den skulle passa perfekt i min lilla båt. På brandkåren däremot avråder man bestämt från en så liten brandsläckare med argumentet att den tar slut alltför snabbt när den behövs. Vad säger ni på guiden om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 4 Februari , 2007 Jag är alldeles säker på att brandkåren vet vad som är rätt o riktigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 4 Februari , 2007 Man bör ha flera som man kan komma åt från olika ställen i båten.En nere i ruffen och en uppe i sittbrunnen har jag, och min båt är knappt 8 meter. Sedan om man har en större motorbåt så är det ju vanligt med automatisk motorbrandsläckare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 4 Februari , 2007 I båt skall du minst ha en 2 kg:s släckare (pulver). Varför frågar du dig kanske? Vet du hur snabbt denna tvåa tömms? Jo, på en 8 - 10 sekunder. Så det är nog bäst att ha två, eller? mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser