Gå till innehåll
söndag 02 mars 2025
edmund

Sökarljus

Rekommendera Poster

Var ute och fiskade sent i Höstas. Då jag skulle ta upp båten på trailen blev det fort mörkt, mycket mörkt. Löste det hela med ett par bra ficklampor. Nu funderar jag på någon annan lösning, tex typ sökarljus på ett takräcke. Finns det några bra tips till mig...?
Gillar ej melodifestival, bättre med maringuiden...eller!!! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns sökarljus som går att sätta i cigguttaget som du skulle kunna använda i båten när du är ute och åker och sen även i bilen vid upptagning. Då slipper du ha sådana som sitter fast på bilen hela tiden utan kan använda dem när och var du vill

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Varför inte en sån här?

Artnr, 60-4092 från Jula.

Med fjärrkontrollen så kan du styra strålkastaren från båten när du ska upp på vagnen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Och här en bild på den.

369:-

post-1958-1394234912,0514_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för bra tips...
Standardbacklampa har jag prövat, tyvärr lyste den för dåligt.
Willys tips kommer jag att kolla upp, skall på båtutställningen i Gbg och nu vet jag vad jag skall titta efter, tack Willy...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Finns säkert liknande på båtmässan, men prislappen är säkert därefter om det står BÅT på den.8.gif\

Du hittar denna på varuhuset JULA, och priset var visst 369:- tror den skulle passa om du bara ska ha den som ljus när du ska ta upp båten en sen kväll. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev intresserad av den Wille visade och kollade upp den på Jula. Låg på 469 kr vilket ändå inte är så farligt. Drivs via cigguttaget och har en sugpropp så att man kan ta ner den när man inte använder. Någon som har erfarenhet om hur bra det sitter med sugpropp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Den är prissänkt nu enligt hemsidan.
Jag skulle inte rekommendera att den sitter uppe under färd, varken på båt eller bil, men det har nog inte tillverkaren heller. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste missat det på hemsidan när jag kollade. Ska nog ta och införskaffa mig en sådan. Handlar ju inte direkt om några stora pengar, kan va bra att ha uppe när man är inne i småvikar och kör långsamt, det måste den ju klara av...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...