Nitro 2 Postad 2 Februari , 2007 Klockan är 20.30 och det är full rulle här på båtmässan. Uppe på övre däck är MG:s monter full med folk som trivas med tillvaron. Nere är det mer folk än i kyrkan. Kring utskänkningdiskarna diskuteras flitigt ifall den nya Fjorför är en en båt för vårt nordiska klimat eller ej. På fråga ifall det är värt att besöka årets båtmässa måste jag konstatera att det är det. Men inte ifall man skall köpa båt utan för att få idéer och hitta nya produkter. Prylmarknaden med måsteprylar är nog större än någonsin. Ifall man mot förmodan skulle behöva nya sjökläder så får man också sitt lystmäte uppfyllt. Det var allt för denna gången. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 2 Februari , 2007 Det låter härligt... Behöver en massa måsteprylar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 2 Februari , 2007 Va också på mässan och det fanns lite att välja på och på andra plan så hittade jag Guidens Bar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 2 Februari , 2007 Fanns mycket som sagt och det verkade som om alla var intresserade av det en annan var intresserad av och där var det kö, men jag såget monster som jag fotade och där propellern satt tvärtom som dom gör normalt och det var första gången jag såg den i verkligheten. Lite dålig bild faktiskt, men håll till godo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 2 Februari , 2007 Å så hela båten framifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 2 Februari , 2007 Å bakifrån och jag kunde va glad att jag fick en liten möjlighet att fota för alltid var det någon framför kameran. Båten var i princip öppen hela vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 2 Februari , 2007 Flotten var ganska fräck. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 3 Februari , 2007 Tyvärr så missade jag att ta med kameran. Men min drömbåt fanns där, och här är den. http://www.maxiyachts.com/M1300_2005.aspx?pageid=117 Om det fanns tillräckligt med slantar så hade jag nog beställt en på mässan. Får nog jobba i några år till innan jag letar efter en begagnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 Februari , 2007 Det verkar lovande då 2 snipgubbar tyckte mässan var bra, kommer själv att ägna tisdag efter lunch och kvällen till detta, ska bli skitkul, några speciella tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 3 Februari , 2007 Va där först Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 Februari , 2007 Det lär nog vara knökat med folk, det har jag räknat med, det kanske har lugnat sig lite framåt tisdagen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bating 0 Postad 3 Februari , 2007 MGs monter var ett trevligt besök. Även om dom inte hade packat upp än när jag var där. Kolla efter den oranga färgen så hittar ni dom... /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 3 Februari , 2007 tja, det var väl inga större överaskningar på årts mässa men det hade jag ju inte väntat mig heller. kul att se människorna live som kör guiden och också se några av medlemmarna även om dert inte var så många just när jag var där Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 3 Februari , 2007 Va du där hade varit kul att träffas. Jag presenterade mig som korken när jag var där och alla grävde efter kameror, tills jag sa att jag skojade med dom och då blev det åter lungt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 3 Februari , 2007 Mässan var bra i år tyckte jag. Värre var det när man skulle hem och körde vilse och snurrade ett par tre mil innan man hittade ut ur stan. Får nog köpa GPS till bilen med nu. Lite sugen nu på en Finnmaster 6100. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 4 Februari , 2007 Tjena Nyss hemkommen efter ett långt besök på mässan. Kan bli ett dyrt besök dock!!! Tyckte det fanns många daycruisers i storlekarna 27-29 fot. Grymt sugen på en Marex 290 eller nor star 290! Kan bli mitt dyraste besök någonsin. Är det någon som e sugen på en Sea ray 240? Ha de Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 5 Februari , 2007 Westline var något nytt som jag måste säga visade framfötterna på finnish och god smak Finnmaster som något skrev fastnade jag också för fast då 6600 WA grymt fin båt. Dags att börja köpa trisslotter..... /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 5 Februari , 2007 visst hade det varit kul, men jag hörde ingen annan stå och skrika ut sitt nicknamne så jag gjorde det inte heller.... roli detalj med kamerorna, det missade jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser