Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
BoatBruce

Vad har ni för framtidsvisioner?

Rekommendera Poster

Hej!

Det pratas mycket om båtbyten här.

Men vad har ni siktet inställt på för båt, även om ni är nöjda med vad ni har i dagsläget?

Själv köpte jag en Bella 512 Excel i somras är självklart supernöjd med båten än så länge, men planer för framtiden finns ju alltid.

I mitt fall har jag siktet inställt på en Bella 612 Excel alt. Bella 620 DC eller Flipper 630 DC.

Inte direkt i år kanske, men på sikt.

Mvh. Markus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har min Misil och är nöjd med den. I framtiden kanske det blir något större, t ex en Linjett 30 eller en Mistinguette ligger bra till.

Fast det är ju segelbåtar iofs... 9.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Är nöjd med min, ev skulle det vara kul att svetsa på en förlängning bak som en låda klar med inombordare och då helst en diesel, eller bara en diesel utombordare när de börjar bli vanligare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Framtidsvisioner; att ta det lugnt ute i kustbandet. Dra upp någon fisk då och då och bara njuta av livet. För äntligen har vi fått en båt som vi kan leva resten av vårt båtliv med. Låter det tråkigt? För oss är det inte det i alla fall. Vi har ränt runt på en massa olika båtar men nu hittat det vi bara skall njuta med. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det lutar åt att jag byter min snipa mot en segelbåt inom 2 år..förmodligen till säsongen 2008...

Just nu känns det som att det skulle kunna bli en MaxiFenix för det verkar vara en trevlig båt som många är nöjda med...

Blir det mot förmodan inte segelbåt så blir nästa båt troligen en Maxim 26

Så än hur det går så har jag nog en Maxi båt inom 2 år... 

Hejsvejs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Ett mycket bra val isåfall. Maxi Fenix ger så mycket båt för pengarna.
För 250.000:- som är ett ganska normalt pris för ett välskött exemplar får man kojer för 5 vuxna och 2 småbarn om man trycker ihop sig lite över en helg. Det enda negativa som finns att läsa om Fenixen är att den är lite ostyrig, den styr gärna dit den själv vill.

För egen del så är mina framtidsplaner att styra mot en fri horisont. 

post-1958-1394234910,1016_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just nu har jag precis samma känslor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är helnöjd med min båt (eg mina båtar).

Fast visst finns det drömmar.

En Nimbus 320 ligger bra till i drömmen men otroooligt långt bort i verkliga livet. Men vem vet, jag tippar ju ialla fall....

En något större styrpulpetare med lite kraftigare motor, en liten segelbåt på 25-30 fot, en katamaran som leksak, kanske tom en vattenskoter, en snipa att bara glida med, en stålbåt som ligger i året runt som gjord för långfärder .....

Som sagt, drömma kan man ju alltid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller inte med din sambo.

Smaken är ju personlig men jag var allvarlig spekulant (la tom handpeng) på en 572:a en gång tills min fru tog ner mig på jorden och frågade vad jag skulle använda den till. Den är ju inte bra till något, sa hon. Inte sova i, inte åka vattenskidor efter, inte fiska i (nåja) och inte åka långt i.

Det finns bättre alternativ i den klassen tycker jag! Tex Finnmastern.

Du kan ju visa det här för hustrun! 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

På sikt är det en aquador 26 som gäller men det är mycket pengar så i nuläget är jag mer än nöjd med vår Bella 620 DC till den har vi en 130 hästars 4strouks motor perfekt att både tuffa runt och ha det vilsamt samtidigt kan man åka snabbt om det rinner till i den ådran. Helt klart en bra allsidig båt som fyller vårt behov.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en fairline 52 skulle ju inte ligga helt fel vid bryggan...fast den e grymmmmmt långt bort från verkligheten...som tur kostar inte drömmar nåt.

ska man se lite mer realistisk på de så e de nog farsans selcruiser 27a el en fjord 26a som man e rätt sugen på. orrskär 27a el 850 skulle inte heller göra ont å äga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En sån här SKA jag ha någon gång innan jag dör.

Så jäv.. läcker

Formula 400 SS

J.R

post-9377-1394234910,4127_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha du !! Jag är väldigt nöjd med den jag har, men visst finns det andra båtar man vill ha... Men en tresfjord 29 blir det ju nästa gång jag byter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag är sugen på en örnvik 670 weekend.så de så fridenzzzz rillezzzzzzzzzzzzz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmmmmm

Har i veckan köpt min drömbåt :-)

Det är 3e båten på 3 år.

Nu känns det som vi landat rätt - gumman å jag - nu ska vi njuta :-)

En Yamarin 6420DC (64DC).

post-22148-1394234911,1105_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...