Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
thrh

Hur man enklast dödar ett bra forum

Rekommendera Poster

Jag läser trådarna i detta forum flera ggr per vecka. Skälet? Det är mängder av seriösa trådar och inte någon lekstuga, som i många andra självdöda forum.

Att jag därtill, trots min okunskap, vid alla tillfällen jag ställt frågor i just detta forum har fått bra och konstruktiva svar glädjer mig mycket.

Kan vi inte försöka att forsätta och tillsammans kämpa för att detta just detta forum bibehåller status som nr 1 för seglare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, jag håller med. Det känns som om alla tycker att det här har blivit ett oseriöst forum nu på senaste tiden. Många klagomål här o där....

själv tycker jag inte att det är så farligt...(än sålänge) och hoppas det förblir så.

Det är nångång ibland som en tråd spårar ur, och det kmr några oseriösa som bara förstör.

MVH//1000

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, mkt bra inlägg. Förutsatt att motorbåtsåkare oxo får vara med smiley-tongue-out.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

prova annars Fendern.se  eller sailguide .de är också seriösa,med många kunniga personer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det är en förutsättning....själv är jag bara motorbåtsägare!! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart... :)

Det är när det kmr någon som är oseriös och förstör seriösa trådar o.s.v..

det är då det blir lite tråkigt....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Naturligtvis skall vi var seriösa, med glimten i ögat går det naturligtvis att skoja lite ibland, men inte på den nivån som ibland förekommer så att folk mönstrar av som skedde i veckan, det är sorgligt.3.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Kan ni ge några exempel på seriösa trådar som spårat ur?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hoppas att det inte är så att ni med oseriösa inlägg avser min tråd om Bavaria. Min avsikt var att få reda på lite mer om dessa båtar väll medveten om att det snackas mycket skitt om Bavaria. Min avsikt var inte att reta Bavaria ägare det handlade mer om att försöka få reda på om ryktena om Bavarian dåliga kvalite härhör sig från avundsjuka andra båttillverkare eller om det verkligen förhåller sig så att båtarna är dålig kvalite. Detta fungerade ej folk blev för känslomäsigt engagerade

och inläggen handlade mer om att försvara sin Bavaria eller att förkasta den Bavaria man inte har. Det tycks vara så att den båt jag just nu äger är den bästa fram till den dagen jag bytt till en annan. Fakta har ingen

plats i debatten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan väl knappast vara ditt fel att dom seriösa gör din tråd oseriös...sånt som dom eftersträvar att så ska det inte vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns nog fler än hon som mönstrat av. MG:s räkneverk säger att antalet medlemmar är 22.958 av vilka kanske 10% är med på resan, resterande har ju i praktiken mönstrat av. Så inget är nytt under solen, men alla kanske inte gör väsen av sitt avmönstrande.

Sådana medlemmar som framför direkta lögner om andra MG-medlemmar, som en av förra veckans avmönstrare gjorde, anser jag ska mönstra av alternativt mönstras av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska vi göra helt om och döpa om tråden till något mer positivt?

Hur man enklast håller liv i ett bra forum, kanske...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

finns det inga exempel eller? är det en myt att seriösa trådar blir sabotterade?

aktiva medlemmar kommer nog aldrig att kunna döda ett forum, det är nog snarare admin som med sitt agerande och olika regler är de enda som kan göra. eller övernitiska moddar (men detta har blivit betydligt bättre numera, tillfälligt, eller?). oavsett vad de olika medlemmarna skriver så lever forumet tackvare att de gör just det: skriver!

Det som kan göra ett forum tråkigt och dämpa skrivlusten är däremot de som anser sig seriösa och helatiden gnäller på att det skrivs en massa trams. dessa som inte kan låta bli att läsa det som inte berör dem utan kastar sig handlöst in i tex. dösnack bara för att få något att reta sig på och sedan klaga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror maringuiden vill ha lite tjafs emellanåt...det skapar intresse och många inloggningar...o sånt stärker kassan...o då kan Dick köpa sig en öl eller två...o kanske janne oxå...och tjafsar vi ännu mer...så kan säkert stavhammar få sig en liten stänkare han oxå!2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...