nicklasplumber 0 Postad 28 Januari , 2007 Hej går tankar på att köpa mig en båt, min första båt.Jag har hittat en båt som skulle kunna passa mitt behov.Jag undrar om det är någon som vet någonting om en motor som heter mercruiser 120 från 80 talet. vad ska jag kolla upp med den motorn är det en motor som är känd för sina fel och brister? om ni vet något om drevet också så sklle jag vara tacksam det är ett renoverat alpha one drev. Tack på förhand Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
janandersson 0 Postad 29 Januari , 2007 Ingen erfarenhet plus gammal motor/båt = anlita besiktningsman! Fel som du inte uppmärksammar innan köpet = ditt problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 29 Januari , 2007 Hade en sådan motor/drev i en av mina tidigare båtar och jag var väldigt nöjd med den. Nu har jag Volvo Penta med 280 drev och är inte lika nöjd. Mercruisern gick så underbart fint samt det var en fröjd att starta den när man låg tillsammans med andra båtar. 500 varv på tomgång och nästan ljudlös. Vid växling så lät det inte ett dugg, men det gäller att vara nogrann med val av olja. Jag hade jämt Quarter State. Delar hittar di hos Hansen Marin. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser