my_lina 0 Postad 28 Januari , 2007 Någon som vet något om motorer av märket Hino. Finns det någon som servar eller har reservdelar i Sverige? Någon som har erfarenhet av motorerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 28 Januari , 2007 Japansk lastbilsmotor. Vet att volvo provade att vara återförsäljare för dessa i slutet på 90-talet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 28 Januari , 2007 Hino är väl ett Toyota företag som bygger lastbilar och jag har för mig att dom samarbetar med Scania på vissa marknader. Men i sverig har jag inte sett dom vad jag vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 4 Februari , 2007 Hino diesels var ett tag stora har i USA pa lite storre batar. De hade en del problem med korrosion i varmevaxlare som helt enkelt forsvann (galvanisk korrosion pga av massing i samma krets och aluminiumen forsvann). Dyr reparation... Vet inte om/hur de finns kvar pa marknaden. Skulle kanske vara lite forsiktig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 Februari , 2007 på buss sidan har jag stött på den verkar var väldigt välbyggt och små bussarnas dieslar är bra drag i. Hino och mazda var det vanligaste man såg i japan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser