boka 0 Postad 24 Januari , 2007 Tjenare! Jag har en yamaha 70hk från 89 utan powertrim. Och jag undrar om ni har några ideér på hur man skull kunna bygga nått slags stag så att man kan köra på lågvattenläge, typ som man kan göra på mindre båtmotorer. Eftersom det bara finns ett läge på motorn nu så kan det vara lite klurigt om man ska in på lite grundare vatten. Någon som har gjort nått sådant tidigare? Alla ideér är välkommna!//Boka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_farago_ 0 Postad 25 Januari , 2007 Hej!Någon slags vinsch? Antingen manuell eller elektrisk.. vet dock inte riktigt hur det skulle fungera då motorn är fri att hoppa upp men stannar på vägen ner.Skulle nog ser ganska konstigt ut också Bara en tanke.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 25 Januari , 2007 Hej Jag skulle satsa på att köpa en skuren motor med helt powertrim. De är tyvärr rätt eftertraktade och priserna är därefter men det är värt varenda krona att kunna trimma motorn undergång. Har haft en Johnson 60 -90 och en Yamaha 70 -01 och de hade identiskt lika powertrim och man behöver inte leta länge för att hitta en skuren Johnson att plocka trimmet av. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boka 0 Postad 25 Januari , 2007 Tack för tipsen! Har kollat på begagnat powertrim innan jag la ut denna tråd, men jag tycker att det är lite för mycket pengar för mig (är 17 år) ska även byta propeller m.m, innan sesången börjar:) Så därför va jag lite sugen på om man kunde bygga nån slags stag eller anordning som inte kostar så mycket. Kom gärna med fler ideér!//Boka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boka 0 Postad 25 Januari , 2007 Hehe aaa nått i den stilen iaf:PBara det inte börjar guppa för du åker brädan i sjön.Men tack för tipset iaf:D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 30 Januari , 2007 Rutger har helt rätt! Guppar det så mycket när du puttrar med brädan att den åker i sjön har du betydligt värre bekymmer än en tappad träbit. Den hålls på plats av motorns tyngd såvida du inte tokbackar. En annan framkomlig väg att få PT till billigt pris är ju att sälja din befintliga motor och köpa en annan. Har man tur behöver man inte lägga många spänn emellan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 30 Januari , 2007 mycket jobb för så lite...men montera dit en hydraulisk domkraft så du kan pumpa upp den i dom lägena när du behöver Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 31 Januari , 2007 det finns ju även speciella hjälpcylindrar som man kan låsa motorn i olika lägen... har själv en sådan på min evinrude Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser