Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
Gäst Ullis

Glömde ett sandlåde-tillägg....

Rekommendera Poster

Gäst Ullis


Fortsätt gärna att dissa även moderatorer. Vi är ju bara entusiaster som vill MG väl. Men visst är moderatorer ett härligt mål att sikta på, om man inte har annat att prata skit om!!!! Keep up the good work!

 

Och tack för alla trevliga hot- och skitmail ni skickat mig privat. Det värmer i vinterkylan och vinter-rusket.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det verkligen folk som beter sig som Ullis säger ?

Är ju för faen inte klokt.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är lika förundrad som Orven!!!smiley-surprised.gif\

Är detta sant??! Då bör ni som sysslar med sån skit

verkligen ta er en funderare på om detta är rätt forum för er!.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Om det förekommit hot så borde det ju, precis som steve skrev, vara möjligt att spåra dessa till en IP-adress och göra en polisanmälan.

 

Jag förstår inte riktigt varför mail-funktionen finns. Jag anväder den aldrig, men har fått ett par skitmail från MG och en annan numera avhoppad moderator.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får väl citera mig själv från en annan tråd som blev flyttad till dösnack eftersom denna tråd var låst förut men öppnats av ngn anledning.

 

Läste att ullis skrivit i ett tillägg att hon fått hot och skitmail? nu bör ju dessa komma via maringuidens länkning och det kan ju inte vara så svårt att få fram vilka dom är som hotar ngn, är så fallet kräver jag att maringuiden tar tag i detta omedelbums via dom lagliga kanaler som finns att tillgå dvs polis.

Kritik är en sak, hot en annan, det är inte acceptabelt.Såvida det förekommer hot alltså, eller om det bara var ngt hon slängde ur sig i förvirringen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är nog som hon nämner, att en viss sandlådenivå existerar och speciellt om folk mailar och hotar.

Jag har mailat henne och berömt henne för sitt inlägg och det sticker jag inte under stolen med.

Man kan ju inte jaga eller vara elaka mot folk för att dom är moderatorer, eller fruntimmer.

Tjejer ska bemötas som likvärdiga indevider och ska inte känna sig utanför, eller ovälkommna och ej heller tryckas ner av medlemmar för att dom vet mer om en sak.

Hon kanske är duktig på sitt, där andra redigpellar går bet och det är därför vi människor kompleterar varandra.

Egentligen om man ska vara ärlig, så har jag faktiskt undrat, mer än en gång, på hur människan har kunnat komma så här långt och inte dött ut p.g.a. sin dumhet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

O det dummaste torde ju nästan vara att besvara sånna som Ullis om dom ändå inte loggar in och läser detta...hehe

Men jag är ju bara pojk BASTA!

 

Jag vill ochså ha uppmärksamhet! (ironi)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

orven har en poäng där i sista meningen....

 

fast jag tror det var vissa utspel av Ullis i vissa trådar som gjorde att många undrade....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maringuiden lät ju denna tråd ligga kvar så det måste ju finnas ngt slags båtrelaterat i den av ngt slag....annars är den väl kvalificerad om inte överkvalificerad för ett annat ställe såvitt jag kan se.

 

Nu skriver jag sump....så tråden har ngt med sjön att göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Det finns folk på MG som när de surfar runt på sidan  har större grogg i glaset än förstånd i skallen , och visst blir man ledsen när de i dumhetens timma använder mejlfunktionen. Att ha några troll i garderoben som gör sig hörda ibland på trådarna med lite humor med glimten i ögat tycker jag är helt ok, och att göra lite på hopp på dessa troll hör väl till spelets regler, men att bara märka ord och ev felsyftningar som ändå är uppenbara gör bara trådarna tråkiga att läsa och skapar dålig stämning.

 

Heder åt de som iallafall har vett att be om ursäkt när förståndet återvänt efter en blöt natt med mejlfunktionen.

Lär av misstagen låt bli mejlfunktionen.

post-15930-1394234896,0483_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hon anklagar ju tydligen någon/några för att ha hotat henne, så det vore ju av intresse för alla och veta om detta hänt eller om det är gripet ur luften, sen om vederbörande varit fulla eller inte spelar fan ingen roll.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mmm, och eftersom all mailtrafik går via MG´ s server vore det fint om administrationen meddelade hur det här kommer att hanteras.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp

 

vore mycket intressant, verkar ju inte klokt. man behöver inte hålla med, bara man respekterar andras åsikter....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Orven skrev:

Egentligen om man ska vara ärlig, så har jag faktiskt undrat, mer än en gång, på hur människan har kunnat komma så här långt och inte dött ut p.g.a. sin dumhet.

 

Du Orven, det är väl egentligen bara en tidsfråga innan vi tar kål på varandra och den planet vi lever på?

 

Men, som sagt, det här inlägget är ju helt off-topic så jag kommer inte klaga om det tas bort.

Men båt-relaterat är det ju ändå eftersom vi inte kan åka båt när jorden har imploderat.

 

Men nu ser jag fram emot våren...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

Om det nu är så att ullis fått hotmail via mg är det ju för jävligt och något som admin MÅSTE ta tag i detta har ju hänt förr. 

 

sen tycker jag det är för jävligt att haspla ur sig att man fått hotmail utan att tala om vem de är ifrån! jag får uppfattningen att det faktiskt kan vara så att ullis vill misstänkligöra de som kritisera hennes agerade här på forumet vilket är för jävligt det också! Skulle tro att jag står högt upp på listan över misstänkta! men om mailen har skickats tror jag inte de kommer från någon som har ryggrad nog att kritisera moderatorerna öppet i forumet.

 

EDIT: kolla här: x

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det torde ju vara så att mailen kommit via mg:s länk, eftersom jag inte hittar ngn mailadress till henne i hennes sjöbod, både jag o Peter_k efterlyste igår ett svar från maringuiden om detta,men det är tyst.

Så nu är frågan, är anklagelserna riktiga? Eller är det som korken spekulerar i ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har inte hittat något som vi kan bedömma som hotmail.

 

Har någon av er fått hotmail så ber vi er att höra av er till oss.

 

//maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hotmail, är det sådana mail som kommer från typ

ettnamn@hotmail.com?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

tack för den informationen. då har mina farhågor om ullis tyvärr besannats!

 

EDIT: det var i denna tråden steve, längst upp!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Hon har inte fått något som vi uppfattar som hotmail genom vårt meddelande system. Om hon fått mail utanför systemet kan vi inte svara på, för vi vet inte.

 

 

hälsningar

maringuiden.se

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det lät jättebra tycker jag!

Eftersom jag är skitsnabb o kritisera så vill jag oxå passa på att berömma maringuiden för att dom lagt ned det arbete dom gjort på att lösa denna fråga. Så att inget tvivel om att medlemmar gjort sig till skyldiga till ditten och datten finns kvar.

Bra jobbat!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

ok, bra att få det utrett.

 

men de andra frågorna vi hade i den numera sumpade mailtråden? det finna ju minst ett mail som någon skickat till secalka med falsk avsändare och stev hade ju fått en del konstiga mail, utreder ni detta också?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har fått svar av Dick, så mina mail är inte fejkade eller ngt konstigt med skrev Dick.Däremot hade dom missuppfattat mig och trott det var jag som fått hot via mailen, det har jag inte fått, utan jag var mest oroad över att jag suttit och mailat med ngn som fejkat sin avsändare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

20.gif\ för att ni tog det på allvar, och utredde saken. Bra jobbat. 21.gif\

 

Nu vill vi också veta om det skickats mail med falsk avsändare.

 

Korkens försök att skrämma oss med ett bu, kan vi naturligtvis bortse ifrån.

 

 

Måste rätta mig om antalet mail jag fått. Jag hittade några till i min inbox, dock inga tveksamma. Frågan är ju om någon använt mitt nick för att skicka mail.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

Korkens försök att skrämma oss med ett bu, kan vi naturligtvis bortse ifrån.

 

Försök??? ha, ni blev jätteräda! 2.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...