Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Gäst Elin Holst-Hansson

Psykologi uppsats

Rekommendera Poster

Gäst Elin Holst-Hansson

Hej! Mitt namn är Elin Holst-Hansson och jag söker deltagare till min c-uppsats i psykologi. Undersökningen kommer handla om gruppdynamik i extrema situationer. Jag har framför allt intresserat mig för grupper som seglat över atlanten, eftersom som jag själv gjorde det förra hösten. Har ni seglat över atlanten och är intresserad av att vara med i min enkätstudie så hör av dig till mig så fort som möjligt. Tack på förhand! Elin email: rochinante@spray.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Per-Olof Hartelius

Hej Elin, Vi seglade över Atlanten november 2001 och tillbaka maj 2002. På ditvägen var det min fru och jag samt vår dotter med pojkvän. Tillbaka hade vi två helt obekanta, en tysk student och en dansk pilot. Delar gärna med oss av erfarenheterna från dessa Atlantseglingar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sigvard Möller

Har du läst boken Relationer ombord?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen! Det blev lite kortfattat förut. Författarinnan till boken Relationer ombord heter Marie Blomquist. Den har kommit via Nautiska bokklubben. Hon lämnar mycken plats för människors egna berättelser om vad som hänt. Det finns också en annan, väsentligt mer dramatisk och tragisk, nämligen Appolonia - en seglats på liv och död av Klas Hympendahl. Utgiven på Nautiska Förlaget. Det kan finnas anledning över huvud taget att läsa många av seglingsskildringarna som finns. Inte minst Milo Dahlman har en del intressanta berättelser om vad som hände ombord i sin bok Min dröm om havet. Även ensamseglare beskriver ibland gruppdynamik kring upplevelser då man kommer iland! Om man nu i det sammanhanget kan tala om gruppdynamik utan att det behöver betyda multipla personligheter. Jag blev vidare just nu medveten om att det var några månader sedan du skrev din begäran, men jag blev medlem för några timmar sedan så jag har inte sett din notis förut. Hör av dig om du vill, skulle vara intressant att se vad du skriver. Men i alla fall: LYCKA TILL! Mvh Sigvard Möller Ps. beteckningen landkrabba håller jag inte med om; vet inte var den kommit ifrån....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Sigvard, Det var trevligt att pratas vid på mässan i dag. Beteckningen landkrabba har inget med erfarenhet om sjöliv att göra, utan det är en grad i forumet. Ju mer inlägg man gör ju högre rang. Nästa steg är matros, osv... när man är en riktigt flitig bryggsnackare når man tillslut den ärofyllda? titeln kommendörskapten. Hoppas att detta var en bra förklaring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst yw

Hejsan Elin, Hur kommer man i kontakt med dig? YW

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Yw, Detta inlägg är från en tidigare version av bryggsnack. Elins mail har inte kommit med i konverteringen, så här får du mailadressen: rochinante@spray.se Hälsningar maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Elin Holst-Hansson

Hej allihop tack så mycket för allt intresse ni visat. Jag är nu färdig med min utbildning till beteendevetare med inriktning på arbets- och organisations psykologi. För närvarande arbetar jag på ett föredrag om hur en grupp skall vara sammansatt för att fungera bra under en atlantsegling. Föredraget inleds av att jag visar video och bilder och berättar om egna erfarenheter för att mer och mer övergå till vetenskapliga fakta och teorier. Finns det intresse av mitt föredrag så hör av er till mig på rochinante@spray.se eller ring 0732 140479 Tack än en gång till alla som deltagit i undersökningen och visat intresse. Elin Holst-Hansson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...