Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
maxrelax

Kom och hälsa på oss på Båtmässan i Göteborg

Rekommendera Poster

Klart kommer man på mässan..

Men hur går tävlingen till ?

Ska man gå in på båtmässan och sedan delta i en tävling för o få en biljett till båtmässan??

Heller hur är det tänkt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kanske kan vinna biljetter till Stockholmsmässan inne på Göteborgsmässan? 2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv skall jag bara på sthlm:s mässan i år....MG borde ta och komma dit ngn gång kanske? Som tidigar ex. vartannat år i gbg och nästa i sthlm.. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ryktet säger att det blir en weekend med anemos som första pris...dvs en helg i bastun o ett helrör koskenkorva...andrapriset är en weekend med jakko, där du får lyssna på smattrande anekdoter från jakko i 24 tim...tredjepriset är en veckas banning från sajten.smiley-tongue-out.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

det börjar dra ihop sig! 

på lördag öppnar mässan, info om tävlingen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi kommer.... Båtmässan är något av ett startskott för att vi är på rätt väg.... Det är ett måste...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Helt klart en bättre monter om man jämför med förra årets. Den drog mycket folk som jag såg under den tiden jag var där.21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag måste vänta tills på fredag jag innan jag får bevista evengemanget.men ser fram emot det så det är nog värt att vänta på .fridenzzzzzz o god morgonnnnnnnnnnnn rillezzzzzzzzz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja visst, Jag /vi kommer på fredag... Ska sätta upp en lapp i eran monter till rillez... Lamon was here... Ha de gott tills dess !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var på mässan i lördags. Var frame i MG:s monter men de var för stressade av dator-strul.

Mässan mycket bra. Massor med fina båtar och massor med tillbehör.

Helt klart värt besök.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan bero på nåt ??? Datastrulet alltså !!! Hej o haj...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Vad tyckte du om Fjordmissfostret då Roland?
Kanske bara jag som är gammaldags, men jag tyckte den såg anskrämlig ut. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja fy vilken ful båt. Skulle vara förbjudet att visa sådana på mässor.

Däremot fanns det många fina båtar att kika på. Båtbyggarna verkar ha en riktig guldålder nu. Båtägandet ökar kraftigt och alla vill hänga med på ett hörn.

Dock väldigt lite om säkerhet på sjön på den nedre avdelningen. De har fått flytta till en undanskymd del på övre våningen.

Hoppas att nästa mässa kunde bli en med säkerheten i centrum. På nedre våningen och att båttillverkarna även visar att de har focus på säkerhet.

Såg åt hel.... för många båtfabrikat som omöjligen går att nå (få fram)räddningsstegen från vattnet.

Och då tänker jag inte på nykomlingar från baltländerna utan stora etablerade.

Skärpning.

Och de är CE-märkta, kass.

Ni som går på mässan kika gärna på hur lite man har detta i focus.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Det verkar överlag som att fabrikanterna och framförallt designern inte tror att folk kan falla överbord oavsiktligt? I segelbåtar är det nästintill lag på att man ska koppla sig i en säkerhetsögla eller i en springlina på däck för att förhindra att man faller överbord vid dåligt väder eller när det går hög sjö.

På många nya båtar idag så verkar det mera som att man endast lever på det badande folket som nästan enbart gör bad och dagsturer?

Nej, fram för fler innovationer i säkerhetstänkande, precis som Ringhede så skarpt antyder.5.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

My and my family var på mässa idag. Vi tykte det var jättetrevlig.

Det fanns mycket att se och dream about - and their free according to my wife... as long as they dont interrup with household shores...

Kul att va där och koll in läge. Nu blir det bara dyrare! Jag har någre projects på gang!

See ya!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var på mässan igår, riktigt kul upplevelse, man får hålla i sig annars står plånboken som en gäddkäft, man hittar mycket på tillbehörssidan.

Trevligt bemötande fick jag även på MG,s monter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man får tacka MG för en trevlig dag på båtmässan igår. Instämmer med förgående talare att man får hålla i plånboken med järnhand annars blir det inte mycket kvar i den.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rillez, på besök i Maringuidens monter. 120 mil från Gäddede och ny glad ägare till Örnvik 670 weekend.

139382.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog en sväng på lördagen oxå, det var en pärs! Mer folk än vad som fick plats kändes det som.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var på besök i lördags, fick bra bemötande och det fanns gott om tid för mig. Någon tävling såg jag inte till.

Bara folkets val.

Mvh David 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu e ja hemma o tanten o ungarna vart så glada över den nya skutan.den enda kommentaren var vad ska vi göra av dom andra 3 båtarna då.men då sa jag man kan ju samla på båtar oxå fridenzzzzz rillezzzz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

o nu är det bara tre veckor till jag ska hämta den. o då ska jag passa på att hälsa på min fina kamrat som står lite snett bakom mig vid namnet SMOEGEN.fridenz på er alla till dess

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...