Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Johnsen

Bygga Ruffluckca

Rekommendera Poster

Ja, då var det dags att bygga en ny rufflucka till min Shipman -73, den gamla har liksom nästan upplösts... Finns det lite tips på hur man kan bygga en, kanske lite insperationsbilder m.m. Vore kul att se olika lösningar, träslag osv...

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte mörkt plexiglas? Funderar själv på det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, plexiglas kan ju vara fint, skulle dock kunna tänka mig att ha plexiglas som någon form av utbytes lucka, som man kan sätta i på dagen om man är ute och åker i dåligt väder t.ex. Eller kanske bygga halva luckan i plexi och halva i teak?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!!

Hade samma problem som dig för ett par månader sedan, Du nämner att du skulle bygga denn själv!!? Efter som jag har tummen mitt i handen klarade jag inte detta själv utan skryvade ned befintliga gejdrar samt lister och roder skickade till lidköpings båt snicker och fick till baka ett lyssande resultat som jag bara måste fin snickra på plats. Över komligt pris också.

Jag hittade dem här i branch registret.

( kommer själv att sätta dit en över del i plexiockså)

MVH

White crowsmiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Luckan till vår shipman (gamla modellen) är av den halvtransparenta sorten och känns för klen för att kliva på (har inte vågat prova). Hade en fundering på om det skulle vara snyggt med en ram i teak (eller mahogny) med ventil mitt på och plexiglas i kanterna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här skulle man kunna tänka sig kanske...
 Hade du en bild på din lucka?

post-15461-1394234908,1201_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...