Johnsen 0 Postad 20 Januari , 2007 Ja, då var det dags att bygga en ny rufflucka till min Shipman -73, den gamla har liksom nästan upplösts... Finns det lite tips på hur man kan bygga en, kanske lite insperationsbilder m.m. Vore kul att se olika lösningar, träslag osv... Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoek 0 Postad 20 Januari , 2007 Varför inte mörkt plexiglas? Funderar själv på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johnsen 0 Postad 21 Januari , 2007 Ja, plexiglas kan ju vara fint, skulle dock kunna tänka mig att ha plexiglas som någon form av utbytes lucka, som man kan sätta i på dagen om man är ute och åker i dåligt väder t.ex. Eller kanske bygga halva luckan i plexi och halva i teak? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whitecrow 0 Postad 22 Januari , 2007 Hej!! Hade samma problem som dig för ett par månader sedan, Du nämner att du skulle bygga denn själv!!? Efter som jag har tummen mitt i handen klarade jag inte detta själv utan skryvade ned befintliga gejdrar samt lister och roder skickade till lidköpings båt snicker och fick till baka ett lyssande resultat som jag bara måste fin snickra på plats. Över komligt pris också. Jag hittade dem här i branch registret. ( kommer själv att sätta dit en över del i plexiockså) MVH White crow Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
shipman28 0 Postad 30 Januari , 2007 Luckan till vår shipman (gamla modellen) är av den halvtransparenta sorten och känns för klen för att kliva på (har inte vågat prova). Hade en fundering på om det skulle vara snyggt med en ram i teak (eller mahogny) med ventil mitt på och plexiglas i kanterna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
shipman28 0 Postad 30 Januari , 2007 Så här skulle man kunna tänka sig kanske... Hade du en bild på din lucka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whitecrow 0 Postad 31 Januari , 2007 ska försöka ta hem kamran i helg och plåta, återkommer White crow Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser