stenpa 0 Postad 20 Januari , 2007 Jag har en Crescent 66 (plastbåt) som jag tänker måla främst under vatten linjen men eventuellt upp till listen, har redan tagit bort all gammal färg. Men är osäker på vilka färger och metod jag ska använda. Tänkte grunda med epoxiprimer sen 2-komp ployuretan... Är det nån som har erfarenhet av Biltemas epoxiprimer? Går det bar att använda polyuretan under vattenlinjen? (båten ligger i en älv ingen beväxtning men vill ha lättvättat) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 20 Januari , 2007 Epoxiprimer under vattnet är rätt, men inte färgen! Köp en enkel hård bottenfärg som håller flera år så ser du slitaget och skyddar epoxin mot uv-strålningen. Kolla tex på Metodboken hos International för tips, inte nödvändigtvis färgval... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_Lindgren 0 Postad 23 Januari , 2007 nej, inte polyuretan under vattenlinjen...då blir det att göra om, kan gå ett tag men chansa inte. Epoxibehandla och sedan bottenfärg är ett mkt bra tips. Att köpa det på biltema är ett mindre bra tips, man får väldigt ofta det man betalar för grejerna.... Noga noga med förarbetet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser