jack_sparrow 0 Postad 17 Januari , 2007 Har en kabinbåt med kapell Crescent 418. Tänkte försöka få den att vara lite tystare i själva kabinen när kapellet är uppfällt...som det är nu så fungerar kabinen som en resonanslåda. Tänkte man kan klä i taket i nått tyg eller dylikt. Någon som har erfarenheter av detta ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 17 Januari , 2007 Jag har haft en likadan båt med samma problem. Jag hade en Mercury 40 hk. 2 takt på den. Det väsnades så pass med kapellet uppe så jag bytte motor till Honda 40 hk. fyrtakt. Det blev genast mycket tystare. Men den motorn var mycket tyngre så fören på båten gick upp och ned vid vissa farter. Gick inte att få båten till att gå rakt i planing vid spegelblank sjö. Typiskt tecken på baktung båt. Det slutade med att jag bytte båt sen. Det kanske går att klä in taket med något, men kör du tvåtakt så blir det nog svårt att få ner ljudnivån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Januari , 2007 hade oxå en 402 murcla men bytte till en 80hk 4 cyl. 2cyl 40an var en hemsk en till att leva så även 2 tackt kan gå hyffsat tyst om man väljer en med lite fler burkar. 80an saknade ljudisolering vilket 40 hade på spännbandet så lite formflex på 80ans spännband så försvann allt förgasar ljud. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jack_sparrow 0 Postad 18 Januari , 2007 iden jag har är väl mer åt att klä in tak å väggar med tyg och nått ljuddämpande...men så har vi ju fukt aspekten att väga in i detta...Förslag/erfarenhet någon ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Januari , 2007 Har en kompis som härromdagen kom och berättade att han blivit av med missljuden i bilen, hur gjorde du? frågade jag Jag slängde ut kärringen svarade han. Så många gånger är de enklaste lösningarna de bästa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser