Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
Onyx

Förarintyg Hemma eller i lokal

Rekommendera Poster

Hej jag undrar om man får lika bra kunskaper om man gör förarintygskursen hemma och om man måste göra ett prov för att få intyget.

Och finns det någon som kan rekomendera en kurs i göteborg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är individuellt. Prov måste du göra om du vill ta Förarintyg. Varför inte skaffa intyget nu, snart blir det obligatoriskt, och då blir det trångt på kurserna.

Med en bra lärare och kurskollegor kan det bli givande och lärorika disskutioner. Alltid trevligt att träffa likasinnade.

http://www.sjosportskolan.se/

post-571-1394234890,1117_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

för det är så att jag spelar ishockey nu på vintern o jag vill gärna ha det till sommaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej hej

undrar bara om nån skulle vilja förklara förarintyg för mig??

Är det nåt alla som ska ha som ska ut med båt(oavsett storlek)??

Den som vet får gärna berätta för lilla mig :P

Mvh

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stefan vill inte vara dum men kan du inte göra en egen tråd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förarintyg är en grundkurs i regler, sjövett och navigationskunskap etc. Läs med här, http://www.nfb.a.se/

Det finns inga krav idag på att du måste ha gått en utbildning så länge du inte framför båten proffesionellt eller båten är större än 12x4 meter, men det pratas om det (sök i forumet på båtkörkort...) Gissningsvis läggs förslaget så att om du har dokumenterad kunskap exempelvis förarintyg behöver du ingen kompletterande utbildning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gå in på Peters länk så hittar du hur du gör... Kan funka att ringa en person, åka dit och skriva! Men det är ngt du måste fixa själv via den länken isåfall. Finns en lista på de som ger prov där

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Onyx----> Klart jag kan starta en egen tråd om samma ämne, men det låter lite onödigt ifall alla ska starta en tråd så fort man undrar nåt.

Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt, å hädanefter så kommer ni få se otroligt mycket fler trådar (och kanske onödiga), eftersom jag är nybörjare på båtar och undrar en hel del.

Tack för mig och ha en trevlig dag.

Mvh

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ojoj glömde. Ursäkta onyx att jag skriver ännu en gång i just din tråd,

men tack Peter_k för ditt svar

Mvh

stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Navigationsakademin har bra distankurser som man kan läsa i egen takt och när det passar en själv. Läste sj utbildningen där och tycker inte att det var ngt fel i det, inte alltid man har tid att gå på en 10 ggr kurs utan att det krockar med ngt annat i vardagen. När du sen anser dig vara klar med utbildningen så bokar du en skrivning. Finns på de flesta stora städer i sverige.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...