BoatBruce 15 Postad 2 Maj , 2007 Tungt tungt tungt!!!!! Skulle fått min propeller idag. Fick istället reda på att den var restad. Den kommer att tillverkas någon gång v 23 förhoppningsvis. Det blir till att åka med ALU-proppen i vår/försommar. Så testkörningsrapport får vänta ett bra tag. Har jag flyt så får jag den innan midsommar. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 7 Maj , 2007 Det lät inte bra,skriv ner en rad när du fått proppen och har testat den.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 7 Maj , 2007 Hoppas att dom håller tidsplanen,för jag har ju inte så stor nytta av den i November. Jag ger en rapport när jag har provkört. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 7 Maj , 2007 Kanon Markus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peaky 0 Postad 23 Augusti , 2007 Hmm... hmm... Hur gick propen. Senast ändrad av Peaky | 23 augusti 2007 | 22:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 24 Augusti , 2007 Jodå! Propellern fungerar kanon. 5800v och 35knop som maxhastighet. Hissning ett pinnhål 6000v och 37knop på fullgas. Man märker vilket fäste en stålpropeller ger. Det är nästan så att motorn sackar vid fullgas från stillastående. Ex. vid vattenskidåkning. Man ska nog inte ha för liten motor om man ska vinna på att köpa RF-propeller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigg_martin 0 Postad 24 Augusti , 2007 Hej, köpte en fyrbladig Apollo Propeller/14-3/8 x 18 på Hansen Racing i veckan, satte på den igår och så ut på en kort tur. Fick 4-5 knop extra på topp och samma i Marschfart så för min motor/båt kombination så fungerade det över förväntan. Jag hade varit nöjd med att få behålla gamla toppfarten om marsch hade förbättrats, nu fick jag båda med råge. Och då har jag hamnat inom rekommenderat varvtal med utrymme för att försöka få motorn 300 varv till så att jag kommer än närmare 4600. Motorn är Merc 350 260 hk i en SeaRay 245 2200 kilo. Detta betyder inte att mitt resultat är applicerbart på andra kombinationer men Apollo verkar leverera och kan du köpa den till US priser dessutom så blir det än bättre. Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 24 Augusti , 2007 Jag fingrade på en apollo innan jag beslutade mig för Ballisticen. Apollon hade dessutom varit billigare.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peaky 0 Postad 26 Augusti , 2007 Nice Bruce! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser