Gå till innehåll
tisdag 11 mars 2025
Stefanho

Besatt av båtköp

Rekommendera Poster

Jag mailade ju honom förut å frågade efter lite bilder på den, å då fick jag med tallinbilden också. Vet ej vad han vill mena med densmiley-tongue-out.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån kanske borde stjärnsäljaren om hans rent juridiska skyldigheter vid försäljning av lösöre genom auktionering etc...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En annan variant av ankan til salu. dock liiiiite dyrare smiley-money-mouth.gif\

http://www.blocket.se/vi/11678582.htm?ca=9_s   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

En mycket trevlig båt helt i plast  tror ingen ankägare skulle byta mot plastbåt. Men bygget är mycket snyggt,  samma bilder som låg ute för några år sen när den skulle säljas.

Kabe ankan som också var på blocket för över 100 tusen verkar ha sålts.

Men den sista alucon ankan som byggdes ligger ute igen: http://www.blocket.se/vi/11649657.htm?ca=17_s

prutar du ner denna så har du nog en mycket bra båt, båten är en förlängd alucon och även inredningsmässigt skiljer nog en hel del, har pratat med ägaren och ombyggaren som är en gammal svetsare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och vem i hela helvete skulle betala 245000:- för den där????

Hade den kostat mellan 70-100, så visst, men det måste väl finnas gränser!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Det är ju tillgången på köpare som sätter priset men med tanke på att bilderna är de samma så verkar inte säljare förstå varför den inte såldes förra gången.

Då är detta ett bättre exempel denna hade helrätt pris och såldes direkt den kom ut på blocket.  

post-15930-1394235023,4606_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

se vad jag skrev tidigare: Men den sista alucon ankan som byggdes ligger ute igen: Klicka här ...

prutar du ner denna så har du nog en mycket bra båt, båten är en förlängd alucon och även inredningsmässigt skiljer nog en hel del, har pratat med ägaren och ombyggaren som är en gammal svetsare.

Den ska gå väldigt lätt i vattnet enl ägaren och båten ska vara i bra skick eftersom den stått inne nästan hela sin livstid, ägaren köpte ytterligare en båt som var större och som han iställe6t använde.  Har nog några extra bilder liggande på denna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

spelar nog ingen roll hur mycket jag prutar ner den.

Ska in till chefen imorgon och säga upp mig(synd på ett sånt välbetalt jobb). så det blir väl några månader utan pengar. är väl karens 2-3 månader på a-kassan. å med dom nya reglerna blir nog inte mycket pengar över till båt denna sommar.

men man vet aldrig, förhoppningsvis löser sig den bit också.

mvh

stefan

ps. skulle vara trevligt med lite bilder på den förlängda alucon, du har väl min mailadress

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nån som vet vart man kan hitta information om uttern 690?

det jag har hittat på nätet är inte mycket att hänga i grannen.

mvh

stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har nyss kommit hem från en tur redan 12 grader i vattnet enl lodet och solvarmt så alla satt och njöt på soldäck i kortärmat.

Sommaren kommer fort i år så bäst du snabbar på med båt köpet, för att göra det enkelt och välja bort ankan som nog ändå inte är en mälar båt så titta förbi och ta en provtur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kikat på utterns hemsidor. Det finns gamla broschyrer där att ladda ner.

Ja du, Niktialord, sommarn kommer väl snart och kastar sig över en. Ska försöka få i snipan under nästa vecka, om man inte åker på att jobba extra. Roligare att få putsa på sin egen båt än att tvingas vårrusta hela arbetsplatsen 2veckor i månaden...say no more... 

post-22446-1394235039,7023_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har det blivit nån båt än Stefan???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hur går det, säsongen har börjat nu, vad blev det.

Har fått en riktigt seriös och kassastadig intressent för min Anka men eftersom pengar inte är allt här i världen så stoppade jag tillbaka den i pluret.

Ett blocket fynd ligger ute verkar inte vara någon tidigare havsbåt som min, dvs skrovet ser riktigt rakt, fint och skadefritt.

http://www.blocket.se/vi/12239698.htm?ca=17_s

eller hyr denna badankan byggd på sportmodellen av min.

http://www.blocket.se/vi/12334714.htm?ca=17_s

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snacka om att det blev stiljte på båtfronten för min del.

Det har gått i 120 hela sommaren så jag har inte haft tid till båtar än smiley-cry.gif\

Dock har jag kollat in lite båtar på blocket, å beslutsångesten har slagit till.

Kanske det skulle passa med en snipa till oss ändå. voine voine jag blir inte klok.

Mvh

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp nåt bara.Du lär dig vad du gillar och inte gillar på den och kan sen byta. Du har letat båt i 7 måander nu... Velandet gör dig bara mer förvirrad:)

Senast ändrad av Yadis | 18 juli 2007 | 18:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp en Ryds Camping (efter 1976) med 50-70 hk. Tillverkades i över 7000 exemplar genom åren så utbudet är ganska bra på begmarknaden.

Lätt att sälja om du tröttnar el kommer på att båttypen inte passar dig.

Ca 40-50-60 tusen kan du få en fin för.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 18 juli 2007 | 20:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hur har det gått med besattheten, blev det en blöt båt säsong eller solsemester utomlands för pengarna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det har blivit en väldigt blöt säsong faktiskt. dock inte till sjöss utan på land. Känns bra att det inte blev båt detta år, med allt detta regnande.

Så ja, det blir Rhodos i slutet av augusti. Så jag tar nya tag och satsar på nästa båtsäsong.

Har fastnat lite för Winga 25. det verkar som en trevlig familjebåt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är det till 99% klart vad det blir för båt. det kommer bli en snipa, winga 25 är önskemodellen..

I höst/vinter kommer den inhandlas, för att nästa år sjösättas med buller å bång

Mvh

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Grattis till både båten och nästan trådrekord.

Denna tråd har 232 svar och har visats 6855 gånger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha ha ha vilken jäkla tråd.

Denna kan man fan göra en thriller av.

Jag satt på helspänn å läste.

man satt konstant o väntade på slutet om vilken båt det blev.

Sjukt kul21.gif\

Senast ändrad av nutshell | 02 augusti 2007 | 15:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till ditt val av Winga 25. Du kommer inte att ångra dig.

MVH Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

en badanka av sportmodellen dvs utan styrhytt som valsat runt på blocket mm till skyhögt pris har bytt ägare några gånger och nyligen hamnat i ett byte vilket gör att den ink trailer och 70hk går att handla snuskigt billigt, är någon sugen så släng över ett mejl till mig. priset ligger för denna kompletta båt ungefär samma som det lösa tom skrovet som nu ligger på blocket.

båten är den som ligger på trailern efter merca på försäljningsbrochyren och båten finns i småland.

post-15930-1394235181,0332_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe!
Ja, en fantastisk tråd, denna. Jag är ny medlem och har faktiskt just inhandlat en ABAL (så nu är vi två här, Nikitalord;-) 
Har haft mycket nytta av forumet där jag gluttat på er diskussion och sett bilder mm. Jag har inte fått ABALen transporterad till mig än men den kommer nästa vecka. Det är inte den du tipsade om i inlägget ovan, Nikitalord, utan en annan som också finns på blocket (i alla fall ett par dar till;-) Jag valde den eftersom den hade takverandan. Är ingen större gör-det-självare och jag tror att den uteplats är ett måste i en sån här båt.

Känner du till den Nikitalord? Vad tror du om motorn, 30 hk? Räcker den till för planing? Ratten är litet märkligt placerad längst bak. Jag har varit oförsiktig nog att köpa den helt osedd. Visst, dumt, jag vet, men jag fick bra kontakt med säljaren och har även fått försäkringar om att den ska vara helt O.K. och fungerande.
Ser fram emot kommande Bryggsnack med Nikitalord och alla er andra! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Grattis och välkommen i gänget.

vet vilken du handlat men varför de satt ratten i akter förstår jag inte, kolla in min brochyr där är hur orginalet skulle se ut eller denna annonsen på blocket http://www.blocket.se/vi/12984484.htm?ca=17_s denna är föresten prutbar känner ägaren som inte tillhör båtfolket utan bara fått båten som likvid.

Min gick först med 2 cyl mercury 40 hk dvs ca 30 moderna hk och planade men motorn fick jobba för hårt 60-70 hk är perfekt men aktern måste dels vinklas om något och förstärkas.

Jag kör för det mesta sakta fiskar eller solar eller spelar kort i soffan och låter då motorn ligga på 6-7 hundra varv så igentligen kunde man handla en liten 4 taktare.

på denna tråd ser du hur den går i farter över 30 knop men det var blåsigt ute på öppna vattnet så den studsar en del.

Senast ändrad av nikitalord | 16 september 2007 | 18:53

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!
Ja, jag kanske får placera om ratten. Har ju vintern på mig att fixa med den. Den ska gå på hjälmarn och det tror jag funkar bra för båttypen. Jag gillar också att puttra fram lite makligt, men ibland vill jag kunna dra på lite.
Hade en liten Shetland förut med en 50hk Mercury kompletterat med en liten elmotor. Det var härligt att glida fram med bara elmotorn. Som att segla ungefär (men utan vind ;-) Troligt att jag kompletterar även denna båt med elmotor.
Hade kanske varit ett klokare val att köpa den andra båten. Men ville som sagt ha soltaket. Fick även ett bra pris inkluderat transport så än så länge är jag nöjd.
Har en dröm att åka Hjälmaren runt (på insidan;-) och hoppas kunna förverkliga den nästa sommar. Kommer säkert att fråga dig till råds framöver när jag fått båten. Vi hörs! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...