Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Stefanho

Besatt av båtköp

Rekommendera Poster

Verkar vara en riktigt dryg jävel som ska sälja båten. Vill ha nån slags budgivning, och har höjt utgångspriset från 10 till 18000:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Bud givning är rena skiten bara att bojkotta, den andra ankan på blocket finns nog kvar och med tanke på vad som medföljer är själva båten nästan gratis och den prutas nog en del på.

http://www.blocket.se/vi/11313840.htm?ca=17_s

Men ang priser så jag gav 33 tusen för min och sen rätt många timmars svetsande och sen lite plåt, tråd, gas för 6000:- 

sen tillkom motor trailerombyggnad och lod mm så notan hamnade över 50000:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Haa  fast jag tycker de ser bättre ut blå vita.

här är ett ex till på en röd husbåt

post-15930-1394234993,3691_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den röda är klart finast,är det nån som vet var man skaffar fendrarna man ser på bilden?Man får nog billig försäkringspremie pga av låsningsmöjligheterna till ruffen?
Glad påsk.. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mailade honom igår å frågade vad budet var på nu.Enligt honom var de 15000 nu. Frågan är om han har något bud överhuvudtaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det vet man ju inte om han talar sanning, han kanske bara försöker förhandla. 
Njae, jag skulle inte gå in i någon budgivning, men det är mitt eget tycke. Vill han sälja båten så borde han kunna ge dig ett pris som han är nöjd med och sedan släppa den direkt, och varför inte sätta ut ett sådant pris från början? sådant här orkar jag bara inte med...

Det fanns väl också en del jobb med båten och ska han hålla på den till sommaren så lär den väl inte bli klar att använda i år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jävla drygkuk. Vill han ha en ärlig budgivning, så kan han väl använda Tradera då... Tror att han snackar massa skit.

Jaja, än är inte den sista dryge Stockholmaren född...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ge killen ett bud du tycker verkar vettigt och är beredd att betala, typ 10-11 000 kr? Sedan är det upp till honom att sälja båten till någon annan om han tycker det är bättre.

Och till CalleD:

Än är inte den siste västmanlänningen med mindervärdeskomplex född. 9.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppsan hoppsan.

Nu ska vi inte utveckla tråden till skitsnack om varandra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Såg det man vet inte om man ska skratta eller gråta. 

Här i småland är en bra affär när båda är nöjda vilket gör att det kanske sen blir mer affärer dem emellan. 

Men denna moral funkar inte på stockholmare eftersom det finns för många av dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju märkligt att det ska vara så svårt att köra med raka puckar.

Ett utsatt pris, lite prut, pengarna i ena näven, och båten i den andra så att säga... En del verkar ju inte ens vilja bli av med sina grejor.

Min erfarenhet säger att det nästan aldrig är någon idé att skriva högstbjudande i en annons, eftersom det alltid blir någon form av tjafs!

Nej, fram för raka enkla affärer, och pisk på pungen till alla strulpellar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Titta gärna på Crescent gemini , Crescent classic och crescent har några andra modeller. Fasst dom är rätt så nya så jag kostar nog lite mer än 50 000 fasst dom börjar bli äldre nu så dom går ner i pris ! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ju längre tiden går, ju mer pengar åker in på sparkontot. skulle kunna tänka att sträcka mig till 100 000kr-strecket.

Jag ska titta på ovannämnda modeller. kiiiittosss som finnarna säger.

mvh

stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nu även inhandlat boken salta boken.

den ser väldigt användbar med mycket information.

Blir nog bra att ha med i båten NÄR jag har en båt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anser mig också besatt av båtköp men jag är så djupt inne i det här nu så ironiskt nog så blir det nog inte nåt båtköp alls...man kollar och funderar för mycket. Utan att gå på magkänslan...

Så, kanske blir det den första båtlösa sommaren på 10 år haha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sluta jiddra, börja trolla!

Köp en båt nu, det drar ihop sig till säsong!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Så är det när man inte hittar rätt båt som uppfyller alla krav.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, dags att köpa något nu, om 2 veckor börjar säsongen... Köp en båt och testa, passar den inte så sälj och köp en annan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan ju vara så att båten inte motsvarar det skicket som förväntas och köparen drar sig ur affären..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Med tanke på priset borde Tradera ankan varit såld alla redan så något annat knas måste det vara, kanske är säljaren inte den man vill handla av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Det ligger ju en anka som är någon meter längre här iskogen någon helgs jobb och man har en mindre kopia av Chaparallbåten. Vilken kanon båt för sommaren stor fiske yta med tak över och sen stort soldäck.

Hjulångare får det nog bli någon gång.

post-15930-1394235011,9864_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Slog på allaannonser och två annonser till dök upp på tradera ankan i den ena tog han 15tusen och hade som inredningsbild lagt in dansgolvet från tallinkfärgan, på den andra annonsen för 14 tusen hade båten nu 34 kojplatser.    http://www.allaannonser.se/hitlist.php?order=date&desc=1&keyword=abal&pris_from=Lägsta pris&pris_to=Högsta pris&cat=&region=0&type=0&x=33&y=17

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Segelbåt=?

Inte funderat på att köpa en liten segelbåt istället, drar väldigt lite soppa per sjömil och är stadig med kölen och så kan den ju förstås seglas, en pop16 eller likannde båt kan fås för ca 10000 med en liten utombordare, man kan bo 4 pers i och så är den stadig, djupgåendet är endast ca 1m så man kommer in nästan överallt också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, men segelbåt är nog inget för mig.

Har provat att seglat lite, men det föll mig inte i smaken. känns som om man är väldigt beroende av yttre omständigheter som man själv inte kan råda över.

Men tack ändå

mvh

stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, och dessutom ser båten ut att ha legat på botten i tio år.

Man kan ju undra hur karln tänker, OM han tänker...

En skymf mot er andra ankryttare! smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...