larsjoh51 0 Postad 16 Januari , 2007 Jag har två tankar på ca. 100 liter/styck. Det finns luftning ut genom skrovet på båda. När jag tankar så stänker bensinen tillbaka upp genom påfyllningsröret. Om jag öppnar ett lock som är ca. 50 mm i diameter i tanken så funkar det bättre. Jag mäter bensinmängden med en sticka genom detta hål. Kan jag göra något för att slippa öppna locket när jag tankar? Det känns inte helt OK. Planerar också att använda nämnda hål for att montera tankmätare. Kan det vara lufningen som skall vara grövre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nuklex 0 Postad 16 Januari , 2007 Bensinen trycker ut luft när du tankar så du måste ha ett luft hål som räcker för den uttryckta luften. kolla så inte lufthålen är igentäppta eller så får du göra dom större eller tanka saktare. Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 16 Januari , 2007 Kolla också så att det är bra fall hela vägen på påfyllningen, och tillräckligt grovt där med så det hinner undan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 16 Januari , 2007 Framförallt bör du kontrollera att luftslangen ligger jämns med ovankant på tanken. Blir det en svacka på slangen, uppkommer fenomenet, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser