Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
jack_sparrow

Konvertera till båt från gräsklippare !?!

Rekommendera Poster

Nu är det så att jag tänkte konvertera min åkgräsklippare till en motorbåt.Är det nått speciellt man bör tänka på,ska jag ta av snökedjorna för bättre flykraft? Är lite orolig att rattmuffen ska få saltstänk från havet. Hur har ni gjort för att lösa era problem?

Har även släp till den som jag tänkte man kan ha som släp-jolle.
19.gif\ 

post-11114-1394234889,7735_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rattmuffen kan väl knappast behövas på sommaren?

Flytkraft är inte så viktig, den blir stabil när den planar.

På bilden ser du en annan konvertering, från handjagad gräsklippare till jolle.

Lycka till!

post-7895-1394234889,7949_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tror det räcker du stänger dörren på det röda skjul du nu förvarar klipparn i och sen bara vändet den upp och ner.  ev kan du väl kompletera med några årtullar och en badenbaden stol. snökedjorna blir väl bra som uppklättings stegar och fästes lämpligen på de stora gummibadbryggorna som  du har i ändarna på skjulet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte behöver du väl konvertera överhuvudtaget, ta bara fart från bryggan rakt ut så skall du se att det går bra....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har inte din klippare modelen med rotorkniv isåfall vänd denna och du har en svävare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej för helsike du lurar han, för han måste ha den på högkant så att han får till och frånluft.

Han måste skrota av plåtskalet åxå så att luften får spelrum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

attans....puttifrånkuddarna hade jag totalt glömt av...blir att åka till Bil-teema för att inhandla riktigia kvalitets produkter igen..

Rotordelen ska jag ha till min Helikåpter så den kan jag tyvär inte använda som svävare.

Nikitialord hade ju ett intresant förslag men tyvär så fungerar inte låset på luckan

Jag testar nog att först pumpa upp däcken till en 15 kilos tryck å ger gärnet rakt ut från bryggan.

Ps...säljer bil-teema snorklar? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Nikitialord hade ju ett intresant förslag men tyvär så fungerar inte låset på luckan.

Att låset inte funkar bör väl inte ge några problem vem tusan skulle stjäla en saab liggande och flytande upp och ner och sen förutsättat att bakluckan är olåst.    Vill du minska stöldrisken och därmed sjävrisken om du nu tänkt försäkra eländet och samtidigt öka flytförmågan så töm några burkar fogskum i bilen tror säkert din självrisk blir noll om du berättar denna åtgärd för försäkringsbolaget,  lägg sen ut ny tråd om hur man sätter en bracket på en 900 och en om trimfena behövs eller om det är bättre med riktiga trimplan eller varför inte hugga till och bygga hydrofoil kunde se riktigt ball ut att komma farande i 40 med en 900.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du inte hört om dom Polska skrotfirmorna som länsar Sverige på gamla Sabbar och då i synnerhet 900 serien. Har visst nått med rost att göra,dom säljer rosten vidare till (hur fan stavar man till) Kaszakstan.

Har nu innhandlat nya lanternor som jag har satt fast med sikaflex på hjälmen, batteriet har jag i ryggsäcken,funderar på en topplanterna men vet inte om det skulle hämma min nacke med tanke på luft/vattenmotstånd. Måste ta upp detta med Doktor Mugg,min trogne följeslagare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biltema har kvastskaft oxå som du kan sätta på ryggen och stadga med silverteip och glöm inte att dra en sväng runt pannan i förebyggande syfte mot vipplas (hur fan det stavas).

Om du köper ett tillräckligt långt skaft, så kan du ha topplanternan på skaftändan.

Solceller är inte att förglömma för då behöver du inte så tunga batterier i ryggsäcken och därmed en mindre flytväst som är anpassad för din och batteriernas vikt.

Lycka Till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ska ha kvistfritt kvastskaft i gjutjärn,tänkte stt man ksn använda det som åskledare. Vill vara säker på att få åskan längs med ryggen som en sorts booster.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm jag brukar ha skaftet till lite annat och då brukar jag ....

ring   

ring..... ursäkta ska bara ta telefon.

hållå     

ja det är jag

jo det har jag

skryt nä vet du vad jag...

jodå det kan jag fixa

i kväll?

går bra

nja som en falukorv ungefär, tror jag

Jasså inte i kväll då?

behöver ladda för en helnatt för du att du inte är van? vid en sådan?

jaha jo det kan ta lite tid om man inte är van vid en sådan och jo det förstår jag

ok i övermorgon då

kommer kl.sex för lite 6...hej då

Fan grabbar jag får nog vila lite och ladda om som ni förstår /ha det 2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Orderbekräftelse.

Hej Orven

Din beställning, är nu behandlad och du har blivit godkänd för kreditköp

Gratulerar till köpet.

Hoppas klockan passade på armen jag jämnförde med en falukorv så storleken blir nog perfekt, och du vänjer dig, efter bara några dagar så märker du knappt av den.

Du bör ha dina produkter inom 1-3 dagare beroende på fraktare och helger.

mvh xy

post-15930-1394234893,0152_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack ... kanongrej faktiskt och med den på så släpper dom mig nog inte förrän dom har svimmat av hänföring 2.gif\.

Mvh/ Z

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Fan grabbar jag får nog vila lite och ladda om som ni förstår /ha det

Hälsa grabbarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fan ..13.gif\.. åck.

Ok det var ju er jag meddelade då det inte verkar vara några frunns här 2.gif\ eller förklädda alias i kjolar.

Får nog skaffa en sån där doja som han hade som åkte fast härom dagen och som hade en liten kamera inbyggd och som visst var suverän på att filma under kjolarna så om det blir någon tillställning här på Maringuiden så ska jag ha en sådan 1.gif\ och kolla upp alla 2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Ta inte med den på semester i skottland, hu ruskig tanke på vad du då kunde få se.  Kul att de nu återsatt alla trådar på dösnack läste nyss igeom laga hål tråden  klart är att ränderna inte går fast man byter namn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste en gång till för jag tyckte du skrev att jag lagade hålen och bytte namn 2.gif\

Så det kan bli.

Kameran? nänä den ska jag bara ha på Trollfester 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Nä det var nog inte en snipa som fått skotthål tror mer på en selco eller en räktrålare. Ang dina kamera ideer så räckte det för med välputsade skor.

post-15930-1394234893,3042_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Var det inte därför som det var så viktigt att skorna var putsade vid inspektionerna.

post-15930-1394234893,3817_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bästa Nikita/Orven!

Kan man vara längre off-topic än vad ni är??15.gif\

Nu har jag skaffat mig en åkgräsklippare och behöver massor med goda råd innan jag sätter igång med konverteringen.

Som t.ex. ratt eller rorkult?

Masthead eller 7/8 rigg?

Gasol eller spritkök?

post-7895-1394234893,4004_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske det här skulle vara en lämpligt konverteringsobjekt?

34hk diesel! som en luftkyld MD17....

Det blir säkert tävlingar till sommaren, jag ska utmana Capn Jack...

post-7895-1394234893,415_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det kan man vara och för man kan bli Ambasadör i Långtbortistan 2.gif\

Den röda njaäää den med fiskbeaverräkan på är för jobbig att snida om och är för liten för ändamålet och det innebär att man bränner en massa krut för ingen ting, men den gula.

Den kan man sätta som den är på något, för den har ju allt och är ju en minicaterpiller och med detta i ryggen, så kan det bli en jordfräs, svävare, eller rent av en Ubåt, men för det så behöver man en snorkel.

Möjligheterna är många och bygger man den rätt, så kan man sälja den till försvaret och dra sig tillbaka till strandstolen och dricka Offtopicdrinkar och där uppfinna något så man inte sticker ut ögonen på paraplyer och sån skit som står i glasen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ibland känner jag som om jag vore nån d....la Ambasadör i Långtbortistan.

Flyttar hit från Oz till Sveas Rike för att skotta snö hela dan?? Tur att frun är äkta svenskfödd...2.gif\

post-7895-1394234893,543_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Kära frågande: Tycker ditt val är mycket väl övervägt, luft kylning fungera mycket bättre än vattenkylning under vattnet. Enda modifieringen är att fläkten ska bort, snorkel behövs för insuget och en radikal höjning av förarstolen. Ett bra lod tex garmin 140 med bra djuplarm som varnar dig i tid är en bra investering. Ryssarna har gjort flera lyckade byggen av denna model flera av dem jagade vi 81-82 visserligen såg vi  att det bara var spår efter gräsklippare vid signalbojarna och inne vid gålö men detta ger ju inga ökade statsbidrag så vi kallade gräsklipparna för ubåtar.

Om du har planer på  att följa med Orven till skottland på lite undercover studier ta inte med dig gräsklipparn du ser vad som hände med den förra som Mac giver prövade i lockness.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...