jack_sparrow 0 Postad 15 Januari , 2007 Har sökt på detta i forumet men det enda som finns att tillgå är hur duktiga alla är på att navigera men det är ingen som har skrivit om hur man går tillväga. Så finns det någon vänlig själ därute i mörkret som vill förbarma sig över en annan vilsen själ och skriva en beskrivning i hur man navigerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 15 Januari , 2007 Kolla denna sida. http://www.mastereducate.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 15 Januari , 2007 Navigera är en konst som man inte kan lära sig om jag skriver några rader här. Kontakta någon kvällskurs organisation och ta förarbevis till att börja med. På biblioteken finns navigerings litteratur i olika svårighetsgrader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jack_sparrow 0 Postad 15 Januari , 2007 Tack !! för ett vettig länk...man kan uppenbarligen lära ut navigation ganska enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 15 Januari , 2007 Kompletera som sagt gärna med ett besök på biblioteket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jack_sparrow 0 Postad 15 Januari , 2007 Ska gå en kurs för navigering å förarbevis....men ville gärna ha lite hum om hur det fungerar först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 15 Januari , 2007 Lära ut är enkelt. Ta till sej kunskapen kan vara knepigare, det underlättar om man har en lärare som man kan ställa frågorna till direkt. Och kunna fråga igen om han förklarade så jag inte begrep. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jack_sparrow 0 Postad 16 Januari , 2007 som sagt...ska gå kursen nu i vinter. Ville baralära mig lite på förhand så att man inte känner sig totalt bortkommen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 16 Januari , 2007 För att lära dig navigera kan du säkert göra ett antal aktiviteter: be någon du känner att få följa med ut med deras båt... läsa lite bra böcker, både navböcker och seglingsskildringar... vill du snabbt upp i kunskap så rekommenderar jag en navkurs Jag var själv lärare på kvällskurser i många år och vet att det är kul, det kommer alla åldrar och bakgrunder, inte bara nybörjare. En pedagogisk lärare ger dig snabbare inlärningskurva och sedan är det bara att träna! Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 16 Januari , 2007 Detta är inget seriöst inlägg, men dock det som jag brukar säga till alla som frågar. Jag har aldrig stått på någon grynna utan att veta vilken det är i sjökortet. Det viktigaste är inte antal kurser utan viljan att lära sig som avgör om man kan navigera. Har flera vänner som gått kurser men det är alltid jag som inta har gått någon som får ligga först. Ursäkta inlägget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jack_sparrow 0 Postad 17 Januari , 2007 Ser fram emot att gå kursen och kunna navigera...tycker det känns roligare att veta var man är...när man är borta... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 17 Januari , 2007 Jag började en förarintygskurs i måndags och kan efter det konstatera att i alla fall de som går på samma kurs som jag har inga förkunskaper. Vissa börjar med kursen för att sedan ställa sig i båtplatskö för att sedan skaffa båt för första gången. Ska du gå en kurs är det ju praktiskt om du kollar upp vad de använder sig av för böcker och så kan du studera de böckerna innan kursen så slipper du köpa dubbla... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jack_sparrow 0 Postad 17 Januari , 2007 Biblioteket....har massor i ämnet.. vill bara få ett hum om hur det funkar. Var kursen bra som du gick? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 17 Januari , 2007 Jag har precis påbörjat min kurs och varit där på 1 av 6 lektioner. Än så länge har det varit väldigt grundligt och för en som varit på sjön förrut kanske lite väl basic men helt ok! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser