Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
Tovew

transport

Rekommendera Poster

Hej

Funderar på att köpa båt i ängelholm och bor själv i stockholmstrakten. Någon som har tips om hur man kan få hem den. En åtta meter motorbåt på trailer? 2800kg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag köpte för två år sedan min Bella Falcon (= ung samma storlek) i Västerås och lät köra hem den till Stockholm på lastbil med trailer (båtvagn).

Efter att flera transportörer lovat köra den för 3-5.000 bara de kunde planera in körningen svek alla när jag väl ville beställa.

Totalt gick det på 10.000 vilket det inte var värt men jag hade slut på alternativ vid det laget.

Är det en 80-trailer? (går det? - avslöjar med en gång att jag inte har kunskaper om regelverket...)

Slutsats:

Om du kan vara flexibel med när båten ska köras kan det gå att få den transporterad på en retur.

Transporter är alltid dyrare än man tror!

Kanske inte vad du ville ha i svar men...

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han skrev: En åtta meter motorbåt på trailer? 2800kg

Tror det är en motorbåt ...2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

80-trailer plus (tillräckligt)stor bil plus rätt körkort plus bensinkort = KLART

Ev bil/motortransportfirma kan få med, kör runt hyrbilar, hyrsläp, nyleveranser osv i hela landet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

trevligaste sättet är väl detta?

http://www.gotakanal.se/templates/portal____4057.aspx

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har anlitat Tom Edling i Järfälla flera gånger. Mycket kunnig, försiktig och trevlig, dessutom båtintresserad. En av mina båtar tog han från trakterna kring Göteborg till Järfälla och det var en rätt stor segelbåt ca 10,50 x 3,0m, masten var ca 15m och ställde till lite problem, men han löste det kanon. Tel 0705-786484

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Honom kan jag verkligen inte säga något gott om.

jag såg inte att det var en motorbåt jag ber om ursäkt för att jag läste slarvigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dra hem den själv!

Det gjorde jag från Varberg. 45 mil med 30-kärra.

Hjullagren på trailern är den svaga punkten för så långa transporter.

post-3024-1394234881,1665_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltid lika kul när man har helt olika erfarenheter av ett företag. Vad gick snett för dig? Jag har anlitat honom ett par gånger och även rekomenderat till andra som blivit lika nöjda. Berätta, det kan vara bra för övriga tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

holler med jakko -den personen som höjde honom med trailern vet nog inte hur många han lurat....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...