Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
toaen

Efterlysning

Rekommendera Poster

Är på jakt efter gamla exemplar av Svenska Kryssarklubben (SXK) matrikel 1963 tom 1989. Har du hela serien eller enstaka exemplar som du vill sälja (eller, i andra hand – låna ut)  hör av dig via mail; fidraseglare@telia.com   tommy

post-945-1394234880,7167_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hô ska du sô gammel brôdde te? kanske ska bli ett nautiskt antikvariat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skall jag säga dig min tjäre Stefan, är det något som liknar ett antikvariat så är det nog Andersson själv.

Om man är intreserad av en viss båttyp, tex Segelbåten Fin-Gal, så är Svenska Kryssarklubben matrikel en guldgruva att ösa ur. Jag tror att ca 75% av alla båtarna någon gång har varit registrerad i SXK.

Nu är jag inte intreserad speciellt av Fin-Gal, mer än möjligtvis en och annan segeltur mm ombord på Rosa II från Hasselösund.

Sen jag köpte min Havsfidra i början av 1990-talet har jag i större eller mindre omfattning under tiden sökt spåra de båtarna som finns, och sen jag köpte min storfidra har jag även innefattat den båttypen.

Så är det någon som har enstaka ex under 1970 och 80-talet eller hela serien så är jag intreserad.

Tommy Andersson

Kungshamn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur går de för dej? Har du fått tag i någon litteratur. Jag kom att tänka på att min svåger kanske kan ha något liggande.

Han är på resa just nu, men när han kommer tillbaks till Gravarne imorgon skall jag fråga honom.

Tjära hälsningar ifrån ett Hasselösund där snöstormen viner runt knutarna.

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä du Tommy ingen lycka så här långt. Men jag skall fortsätta att fråga runt i bekantskapskretsen.

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Tommy,, satt här å kika på gamla inlägg. Då blev jag lite nyfiken hur gick det med din efterlysning? Har du fått några napp?

Hälsningar ifrån en som laddar inför dagens Kappseiling med TôS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja hôffer ente,, ve pellar egrann så atter tommys trå kommer ôpp ijenn... ändamålet e ju gott...

ha´ t pent stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...