PatricS 2 Postad 11 Januari , 2007 Har försökt bilda mig en uppfattning om Yamarins modell 6xxx. Det har varit väldigt svårt att få tag i nån form av fakta. När började tex 6110 att byggas? När bytte modellbeteckning från 6110 till 6420? När bytte modellbeteckning från 6420 till 64 DC? Hur kan man utläsa - på de siffror och bokstäver - som står instansat i aktern (tror jag) vilken årsmodell det är? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seamaster 0 Postad 11 Januari , 2007 Jeg vet dessverre ikke når 6110 byttet betegnelse til 6420, men den byttet videre til 64 DC til 2006-sesongen. Man kan lese årsmodell på båten utfra de 2 siste sifrene i HIN-koden. Her er hele forklaringen; Selve HIN-koden er alltid bygd opp av 15 siffer (inkludert bindestreken) og ser slik ut : FR-OCQ032LWK304 FR betyr at båten er laget i Frankrike OCQ betyr at båten er produsert av Ocqueteau S.A. 032LW er båtens produksjonsnr. K betyr at båten er produsert i november måned. (A=Januar, B=Februar, C=Mars, D=April, E=Mai, F=Juni, G=Juli, H=August, I=September, J=Oktober, K=November, L=Desember) 3 betyr at båten er produsert i 2003 04 betyr at båten er en år 2004 modell - dvs det året båten er beregnet lagt ut for salg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 12 Januari , 2007 Stort tack - det var bra förklaring på vad tecknen betyder.Har under hösten blivit lurad av två privata säljare. Åter till modellerna 6110 - 6420 - 64 DC. Jag tror det bytte från 6110 till 6420 år -04 - kan det stämma? 64 DC blev det nog år -06. Vilka större förändringar i längd, bredd, byte från plåt till plastbensintank och annat väsentligt har skett från 2003 och framåt? . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patriq 0 Postad 12 Januari , 2007 Hej! Gå in på www.yamarin.com och välj arkiv, där finns uppgifter on 6110. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seamaster 0 Postad 12 Januari , 2007 Jeg må visst korrigere meg selv litt vedr. HIN-koden. Fra og med 1.1.2006 heter det nå CIN-kode, Craft Identification Number, i stedet for HIN-kode, Hull Identification Number. Men forklaringen av koden er nøyaktig den samme som tidligere. Seamaster Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser