petelars 14 Postad 10 Januari , 2007 Tänkte ta upp ett hål och sätta en dyvika i kölsvinet på min havsfidra, pga av det står en del vatten där som inte går att få bort innifrån. Någon som har någon bra metod för att hitta rätt med hålets placering? Det går ju inte borra inifrån, för att man inte kommer åt under motorn och det är ju smalt, ca 10 cm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil-1 5 Postad 10 Januari , 2007 Hej Jag har heller ingen dyvika. Den tidigare ägaren hade borrat för en, men jag plastade igen dom hålen. Istället så pumpar jag ur det som går, sen svampar jag upp resten och slänger jag ned lite torra trasor som får ligga och suga upp dom sista vattendropparna. Resten av fukten torkar snart upp av sej själv. Men om du ändå vill ha en dyvika så är det bara att borra med en liten borr utifrån ca 3 cm från yttre botten av kölen. Kommer du för lågt är det bara att plasta igen det hålet med epoxy(inte polyester). Kommer du lite för högt så har du ju ett bra hum var du ska sätta hålsågen. Kommer du väldigt mycket för högt så plasta igen och borra om. Tycker Jag /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 10 Januari , 2007 Varför ta upp nya hål i skrovet. Bara ett ställe till där det kan läcka in. Jag pumpar läns och svampar upp det sista. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petelars 14 Postad 11 Januari , 2007 Anledningen till dyvika är som sagt att det är så svårt att komma åt att svampa eller torka upp. Men efter moget övervägande så kanske det är dumt att ta upp nya hål, så det får nog bli en lösning med svamp på skaft eller liknande. Har pumpat, men pumpen tar inte det sista. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 11 Januari , 2007 Haver en våtdammsugare, förlänger slangen och kan komma åt över allt. Bara att blaska på med tvättvatten, pumpa och suga torrt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser