cxdx 0 Postad 7 Januari , 2007 Hej!Jag startar en tråd här för Formula ägare. Tanken är att vi skahjälpas åt att få tag i originaldelar och få tips och tricks.Så, finns det fler ägare här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klas233 0 Postad 10 Januari , 2007 Japp, här är en! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cxdx 0 Postad 10 Januari , 2007 Har en Formula 233 som jag ska renovera. Har du renoverat din? Behöver lite tips för förpiken och beklädnad där. Har inte jobbat med det så mycket tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klas233 0 Postad 10 Januari , 2007 Hej, de är fina! Jag har också haft en 233:a men har inte kvar den längre. Nu har jag en 20-fotare som det är en hel del renovering med men har dock aldrig gjort något med beklädnaden. Om någon har en badbrygga över så skulle jag vara mycket intresserad! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cxdx 0 Postad 10 Januari , 2007 Sitter och letar orginaldelar å så. Ska börja jobba imorgon så jag har nåt år framför mig. Hoppas på en hel del ägare ska komma hit och dela påerfarenheten. Känner några som har renoverat Bertram och Formula så ska börja kolla där.Men jag förstår att du vill ha orginal till 20 fotaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klas233 0 Postad 10 Januari , 2007 Ja, helst original, det är svårt att hitta badbryggor som ens påminner om originalen tyvärr. Lycka till med ditt renoveringsprojekt! Hoppas det dyker upp även andra här. Och så kan jag även rekommendera formulaboatsforum.com där det finns många formulaägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 24 Januari , 2007 Här har du en hängiven Formula ägare till! Tyvärr så finns det ingen bra Formula dealer i Sverige men jag håller med Klas233. Snacka med folket på Formula forumet eller dra ett mail till Customer Support Formula support@formulaboats.com och be om hjälp. Dom är mycket tillmötesgånde och hjälpsamma. J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cxdx 0 Postad 24 Januari , 2007 Om man säger såhär, det kommer att finnas en innan sommaren, det kan jag nästan lova. jag ska säga till när vi alla ägare enats om hur det ska te sig.tills dess får denna sida duga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 24 Januari , 2007 Jaså ! Det vore ju kanon om det fanns någon i Stockholms området. Snackade med Motala båtvarv som var återförsäljare förut och dom skulle kunna hjälpa till om det behövdes. Prata även med Supporten på Formula och dom ser gärna att det kommer några fler återfösäljare i Sverige men att jag inte skulle oroa mig att stå utan delar i framtiden.Skulle det knipa så skickar dom delar på postorder hem till mig. Tur att Formulan är av så god kvalitet att det inte behövs så mycket reservdelar Ang Supporten så är dom grymt service minded! Behövde el-schema på båten då jag håller på att byta från V8:or bensin till Diesel 6:or skicka ett mail och tre timmar senare hade jag 3 PDF:er 100 sidor el-schema 150 sidor instruktionsbok och 40 sidor slang/avlopp schema.. Det kallar jag service J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 25 Januari , 2007 Ska du stoppa bussmotorer i en sån fin båt???? Vad blir det för maskiner? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 25 Januari , 2007 He . He . Tror det vart ett litet missförstånd där V8DC. Formula F311 :an på bilden är min förra båt som jag sålde i sommras men jag har ingen bra bild på mitt nya projekt. En Formula 31 PC från 96 som jag håller på att byta motorer på från Mercrusier 7,4 till Mercrusier 4,2L D 220Hk. Vart Merc 4,2L Dieslar för att jag vill prova och köra med dom Bravo 3 dreven som sitter på nu och det blir lättare att montera när det passar direkt på skölden. Har åkt V8 i alla mina tidigare båtar men nya Formulan är så tung 5,300kg så man blir nog illa tvungen att åka Diesel om man ska ha råd att åka nåt. Gör så att jag tankar ner en bild från nätet så slipper vi fler missförstånd :-) Gud förbjude! Dieslar i en F 311 hua hua J:R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 25 Januari , 2007 PUUUUH!!!! Tackar för det klargörandet!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 25 Januari , 2007 Tur att vi redde ut det! Men du V8dc borde du ha en drevdusch på den båten har du har så mycket pulver i maskin? Jag kollade i din sjöbod och det ser verkligen skit fin ut Scaraben. J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 25 Januari , 2007 Klas233 och cxdx. Ni kan väl gå med i Formula gruppen som är skapad av Kafel. Jag har tipsat Kafel om denna tråden och formula forumet i USA. J.R Det är inte lätt att vara choklad kanin :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 25 Januari , 2007 Tackar! Jo, en drevdusch finns på önskelistan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klas233 0 Postad 25 Januari , 2007 Nu har jag ansökt om medlemskap! (Jag hade lite svårt att hitta var den fanns då jag letade efter grupper... men efter lite googlande hittade jag till slut klubben under Båtklubben online: Formulabåtsklubben!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 25 Januari , 2007 Sorry Klas .. Mitt fel .. märkesklubb ska det ju givetvis vara precis som du säger. J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kafel 0 Postad 30 Januari , 2007 Hej, en Formula ägare till här. Har en 242ls som man är helnöjd med, bra båtar dem där Formula Lite tungdrivna bara. cxdx kan Du vänligan ansöka till klubben igen, verkar som din förfrågan hamnade i skräpposten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 30 Januari , 2007 Kul att se dig här oxå Kafel. Hur går det med motor bytar planerna? Tyvärr är ju Formula båtarna lite tungdrivna för att dom är så välbyggda vilket ger extra kilon att släpa på samt att dom är djupa i V:et vilket också kostar hästar men ger en bra gång i vattnet istället. Och cxdx får gärna utveckla sitt lite kryptiska meddelande om en eventuell ny Formula återförsäljare.. Nyfiken.. vad är på G ? J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cxdx 0 Postad 30 Januari , 2007 Jag jobbar bara lite med ett nytt forum som kanske kommer upp nån gång eftersom jag har för avsikt att göra lite delar som kan vara av intresse för formulaägare som tes emblem i metall etc. Jag tänkte helt enkelt skapa en ny hemsida enbard av sedd för formula ägare eftersom jag inte hittat en än. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 31 Januari , 2007 Aha ! Ett svenskt Forum vore ju kul. Är det dom här du är ute efter http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FORMULA-THUNDERBIRD-BOAT-EMBLEM-LOGO-BIRD-CHROME_W0QQitemZ200074026116QQihZ010QQcategoryZ50443QQrdZ1QQcmdZViewItem Fanns på E-bay i USA. När jag stripade om min förra Formula så fick jag tag i Formula´ s logo hos Motala varv. Vet inte om liraren som tejpade båten har loggan kvar i sin dator men jag kan kolla upp det om intresse finns. J:R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 31 Januari , 2007 Annan kul grej jag gjorde med Loggan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cxdx 0 Postad 31 Januari , 2007 Mmm... not quite.jag vil lha dom i metall, dom där är i plast eller hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 31 Januari , 2007 Om du klickar på min profilbild så ser du hur dom ser ut. Stämmer! Det är plast med crome överdrag. Men om du har någon med en vattenskärare så kan dom säkert skära till en. Spar mallen på en CD-skiva J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cxdx 0 Postad 31 Januari , 2007 Mallen är inga problem inte heller att skära. problemet är bara priset för skärningen samt om set ska vara alumineum eller kromad eller rostfri. Vad var originalet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 9 Februari , 2007 Nu finns det en Marina i USA som kan sända delar via posten om ni behöver något. Firman heter Full Tilt Marine http://www.fulltiltmarine.com/default2.cfm Finns en tråd på Formula forumet till vem man ska vända sig när man behöver delar http://formulaboatsforum.com/forumtest/index.php?topic=738.msg6371#new Tips är att kolla in deras reklam T-shirts på Full Tilt Marine.. Riktigt coola. Jag håller på att jobba på en kompis till mig som precis öppnat en båt firma att han ska bli Formula återförsäljre men än så länge har han annat och pyssla med så vi får se. Kan nämna att firman heter Båtbiten och kommer att i första hand leverera reservdelar med bra priser specialitet på Mercury och Mercrusier/Volvo V8:or. Hemsida är på G och han håller till i Nyköping. P.s Full Tilt Marine har delar till Regal oxå J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cxdx 0 Postad 10 September , 2007 http://www.formulaklubben.se Då var sidan klar. Kom förbi och signa upp så har vi formulaägare en egen sida! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser