Gäst Jonny Postad 3 November , 2003 Jag funderar på att byta ut heltäckningmattan i båten mot 12 mm durkplywood med teak/kota mönster. Finns det någon erfarenhet, kan den ligga lös? hur blir det med skarvar? eller andra tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 2 April , 2004 Ett nytt trevligt dämpande matrial med teakkänsla är Flexiteak. Det limmas fast mot underlaget, mycket snyggt. Kolla in www.flexiteak.no. /Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrsnoggen 1 Postad 3 April , 2004 Tjena ! Jag har lagt in 12mm laminatdurk som är nåtad teak... Var en bekant till mig som tippsade om det. Jag tycker det blev skit snyggt. Jag köpte durken av laminatteknik i töreboda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Svein Postad 29 April , 2004 Flexiteek finner du på www.flexiteek.no Her fins mange bilder på båter med denne installasjon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lars Christersson Postad 13 Maj , 2004 Besök www.Flexiteek.nu där kan du få tips och råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
helge 0 Postad 13 Maj , 2004 Är det en segelbåt bör du skruva durkarna så det inte far omkring plus att de ej skall knarra närc du kliver omkring i båten, jag har lagt detsamma i ett flertal båtar, utan tvekan snyggast och med mest känsla. Det är enkelt att malla och sedan såga till, lacka sedan med 6 lager enkomponent och sedan 1 lager 2 komponent matt lack så blir den sidenmatt och snygg. Lars-Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 31 Maj , 2004 Jag lade Tek-dek i min båt, se bif bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser