Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Gäst Rikard

Information om Barracuda

Rekommendera Poster

Gäst Rikard

Har köpt en mindre sportbåt, ca 4,40m lång, med en vanlig 50hp Mercury utombordare på. Båten är av märket Barracuda enligt köpkvitto och säljarens uppgifter. Jämfört med bilder så är den väldigt lik en Selco båt. Båten ska också enligt uppgift vara av runt -80 års modell. Nu till det roliga... Är Barracuda märket på båten, eller bara en modellbeteckning? Var kan jag hitta lite information om denna båt, typ var den är tillverkad, lite allmän info om den, och ev lite bilder på liknande båtar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! jag har själv en liten gul sportbåt (se bilder) som om jag förstått saken rätt ska vara en barracuda. Detta är enligt en båthandlare jag talade med en svensktillverkad båt som tillverkades i Borlänge. Uppgifterna kan stämma eftersom min båt en gång i tiden är såld av just Haralds Båtar i Borlänge. Du kan ju titta på min båt och se om den liknar din. Dessutom såg jag en Barracuda till salu på blocket och den ser vad jag kan se exakt ut som min. http://www.blocket.se/view/5053359.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0 Är det någon annan som vet bättre och kan hjälpa mig med modellen på min båt är jag ytterst tacksam =) chenan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja äger också en Barracuda det också står Haraldas båtar på. Jag tror dom har fått idén till framrutan från bilen Plymouth Barracuda typ 1964-66års bakruta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...