Gäst Micke Postad 4 Februari , 2001 Jag har köpt en stålbåt 34 fot lång och bor i skärgården. Jag undrar ur tjock is en båt klarar & vad man kan göra ör att lindra pårestningarna. Jag har inte tillgång till el vid båten. Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Per Larsson Postad 11 Februari , 2001 Hej.Beroende på vilken skärgård (Norrland)? och vilken båt så finns det flera sätt.Ett är att göra som på Northern Light. Hugg upp runt båten och skotta över snö, som då isolerar och hindrar frysning och tillåter båten att röra sig i vaken. Northern Light låg infrusen i Antarktis under 18 månader.Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst calle berndtsson Postad 8 Mars , 2001 ett sätt är att ha en pump igång som rör runt i vattnet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 14 Januari , 2005 Jag tror inte det händer ett smack om den inte ligger väldigt utsatt för kraftiga vindar etc så att den rör sig hela tiden. Vi hare en stålbåt i vår klubb i din storlek som inte varit uppe på säkert 20 år och inget har hänt med den under alla år. PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arda 0 Postad 14 Januari , 2005 Halm baller hængende ned fra båten virker rigtig godt også rundt om pæle til fortøjninger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arda 0 Postad 14 Januari , 2005 hov har lige opdaget at indlæget er skrevet i Skrivet: 11 februari 2001 | 12:56 er det rigtigt eller er der gået noget galt arda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 14 Januari , 2005 Hmm just det, ser ut som första inlägget är 4 år gammalt?!?!? PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser