Amare 1 Postad 5 Januari , 2007 Söker en rektangulär beredare på 20-25L i rostfritt. Isoterm säljer en men den är bara på 16L och Swenautic har en som på 19L men då är den i emaljerat stål. Har sökt men inte hittat någon annan leverantör som säljer rektangulära men inte hittat någon. Är det nån som vet var man kan få teg på en. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 5 Januari , 2007 Hej!! Jag tror att denna går att få i rostfritt Annars finns det säker nått annat märke som har en. Och Ip klass 24 borde ju räcka. Något dyr å stor kanske men tänk så länge man skulle kunna duscha!! http://www.nibe.se/vvs/produkter/vvb/pcuel.htm Lycka till med letandet!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 6 Januari , 2007 Försök9 Min norska Brita är fyrkantig men rund invändigt Generalagent 1991 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 6 Januari , 2007 Maringuiden censurerar automatiskt bort firmanamnet till den som är/var Generalagent till Varmvattenberedaren Brita från Norge Tråkigt att jag inte kunde hjälpa dej med namn och tel. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=125641 Har nu efter 9 försök kommit på vad som är fel med inlägget När jag tog bort firmanamnet i texten så gick det att lägga in. Ootrooligt dåligt att inte ett felmedelande kommer när inte texten accepteras Ännu sämre är att när någon på forumet vill ha ett tips så kan han inte få det. SKÄRP ER Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 6 Januari , 2007 Skulle tro att tryckbehållaren på i stort sätt alla VVB är runda, hör liksom till sakens natur... Att tillverka kantig trycktank blir nog både tungt och dyrt! Att sätta kåpor kring en rund tank är däremot lätt... Så det kanske är mer utrymmeseffktivt och ekonomiskt att skaffa en vanlig rund och sätta på lämplig plats! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 6 Januari , 2007 Generalagent för VV Brita M a r i n Spicalistten Bromma Nu fungerar det att lägga in om jag stavar namnet som en kratta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amare 1 Postad 6 Januari , 2007 Tack för försöken att hjälpa till. Nu har jag skrivit 2 ggr och mitt inlägg förvinner. Törs man inte skriva firmanamn alls. !!!???? Försöker igen. Maspesiallisten (felstavat med flit) har en beredare, Isotemp slim square, rektangulär med måtten 545x183x400 men den är bara på 16L och jag vill ha en något större 20-25L. Problemet jag har är att bredden på öppningen den ska igenom är inte så stor (ca 30cm) men väl inne i utrymmet är det gott om plats. MG borde släppa på reglerna när det gäller firmanamn. Skulle inte tro att så många leverantörer sitter på MG och läser inlägg för att få sälja och om så vore, so what. Ska titta lite närmare och se om jag hittar Brita \Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser