Gå till innehåll
torsdag 25 december 2025
zumpen

Nån som testat Yocoair Luktborttagare?

Rekommendera Poster

Jag har monterat min kompressor kyl i samma ytrymme som min tank sitter dock ca en meter i från själva tanken, det är ju bara det att det känns ju att tanken sittar där i närheten för det luktar ju inte så jätte gott.. tänkte kolla vad denna Yocoair Luktborttagare kan göra.. nån som andvänt den innan?

Finns på Clas Ohlson:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=384391

Bra kritik har den fått iallafall:

http://www.luktfritt.nu/press.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om vi snackar bränsletank kanske största problemet är gnistbildning från kompressorn, inte lukt från tanken. Om vi snackar toahålltank istället skulle jag nog rekommendera att byta slangar till nya diffusionstäta dito.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo det är bensintanken tyvärr.. kommer att avskärma helt och hållet i vår men den lukten lär väl bestå misstänker jag.. där av frågan..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En skål med ättika är bra luktborttagare, utan gnistrisk och till låg kostnadsmiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har provat Yoco-Air på ett par gympa-dojjor. Blev ingen skillnad. Kanske var hopplöst utgångsläge!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har provat yocoair spray på en inrökt skinnsoffa och jag kan säga såhär: Det funkade alldeles utomordentligt. Soffan luktar enbart skinn efter två behandlingar. Jag har en yocoair kudde också, som jag ska prova i båten.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, nu menade jag kanske inte att Yoko-köret skulle gnistra, jag menade mer att om det luktar bensin finns det risk att det är lite otätt i slanganslutningar och annat och det då finns bensinångor och att då montera in en eldriven kylskåpskompressor kanske inte det störts problemet är lukten... 9.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...