Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
Stevemedselcon

Konspirationsterorier

Rekommendera Poster

Konspirationsteorier är intressanta...dom flesta negativa inläggen ang maringuiden / forumet  etc här på guiden kommer från medlemmar av garderoben...knepigt värre...då uppstår frågan...skriver dessa medlemmar likadant där? Näää...då är ju frågan...varför är samma personer så väldigt negativa här då?

tror jag måste kontakta Dr Dängroth för en djupare profilering av garderobiärerna om nu ingen här kanske kan hjälpa mig?2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nemen, redan kommit på det!

Men de vill väl fortfarande inte Garderoben skall vara större än MG förstår jag..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Steve, du tror säkert inte mig men jag väntar bara på bussen

En ung nygift kvinna hade varit och inhandlat en garderob på IKEA.

När hon kom hem började hon att montera upp den. Utanför hennes fönster fanns en busshållplats. Precis när hon var klar med garderoben körde bussen förbi och garderoben föll ihop.

Hon kliade sig lite i huvudet och monterade sedan upp den igen. Strax därpå kom nästa buss, och garderoben föll ihop som ett korthus. Hon ringde då till IKEA och talade om vad som hänt. De lovade att skicka dit en kille som kunde fixa det.

Montören kom strax dit och fick ihop garderoben. Men precis när den var färdigmonterad igen så kom bussen  och garderoben föll ihop. När han för andra gången fått ihop garderoben gick han in och ställde sig i garderoben

för att se vad det var som egentligen hände. Just då kom kvinnans make hem. Han var nyfiken på hur garderoben såg ut som hans fru hade inhandlat och stegade in i rummet där garderoben stod.

När han beundrat den öppnade han garderobsdörren för att se hur den såg ut innanför. Maken och montören tittade ett ögonblick på varandra och sedan sa montören: Du tror väl inte mig, men jag står faktiskt här och väntar på bussen.

grattis förresten lite i efterskott

/FS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo men visst, men det är väl som med fågelinfluensan, bara en massa skriverier i pressen.

ryktet säger att myggbetet är Dr Dängroth.Tror du förresten att någon skulle släppa in Dr Dängroth i sin garderob?

fan vad bakis jag är i dag

FS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

aha...då går det ju inte för han med den lilla....går inte o komma med möblemang för en etta när man ska flytta in i en fyra....14.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men du Finnspeed...vid närmare eftertanke...är det inte bra att han har en liten om han ska flytta in i en garderob?2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo men problemet är att hyllan S där jag håller till är full just nu. enda lediga platsen är hylla XXL.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar som nyårsnatten gick mindre bra för lill Steve, han verkar samlat på sig en hel del komplex under natten ju..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Om man återgår till trådrubriken och den ursprungliga frågeställningen, du har ju själv gjort ett kritiskt och negativt inlägg i förslagstråden. Vilket nick har du som garderobiär, eller boatlajfare, fenderist eller håller du kanse till på marinan eller något annat av alla de som finns? kan man utgå från att samma nick på olika forum är samma personer? är man automatiskt negativ till den här sidan om man ger förlag som man tycker skulle göra sidan bättre samtidigt som man använder ett annat forum? Kan vi ta fram en lista på vem som är vem på de olika forumen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte kritiskt eller negativt ...det är ett konstruktivt förslag.

Jag har INGET nick som garderobiär-boatlife-fendern-marinan, är helt enkelt inte medlem på nån av sidorna i skrivande stund. Däremot slinker jag in på ngn av dom sajterna ibland som gäst.

Man kan inte utgå ifrån att det är samma person nej, däremot lyser det igenom hos vissa personer eller nick här på guiden att vissa mer försöker tänja på gränser samt skapa kaos i trådarna utan ngt som helst glimten i ögat skämt. Sen finns det självklart undantag, som jimmylars eller som han numera heter myggbetet....vad det namnbytet nu var bra för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

njae...jag o dom flesta andra hade väl kanske lagt det nicket man har förbrukat åt sidan o antagit ett nytt för att så att säga vara inkognito...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

ja, nickname är roliga att leka med. tänk om man skriver någons nick baklänges och gör lite efterforskningar! jag vill minnas att jag i somras såg någon som kopierat boatlifes eller om det var garderobens forum rakt av och lanserade det på forumportalen som ett eget, synd att den sidan inte finns kvar. jag tror till och med att någon skrivit under ett inlägg här på mg med ett sådant nick. med ett sånt nick skulle ju faktiskt en SysOp på en site (som inte handlar om båtar) kunna tänja på gränserna på en annan sites forum, så till den milda grad att han blir avstängd där.

Någon har här tidigare sagt att på sig själv känner man andra!

Konspirera mera!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

och såvitt jag vet finns det inga förbud mot att ha egna sidor, ej heller att kopiera sidor som sedan publiceras som egna..Är koden fri så är den...

----------------

Det var ju en sund inställning! Netikett var det, ja... ©

smiley-undecided.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Ur vilket sammanhang har jag tagit ditt påstående, som kan göra att det ska tolkas på annat sätt? jag tycker nog din text är tydlig nog utan att behöva ta ur något!

Jag kan alltså enligt dig rutger göra ett forum med hjälp av fri kod och utforma det så att det ser exakt likadant ut som maringuiden.se och detta strider inte mot © så länge jag använder fri programeringskod eller skriver kod själv?

edit: formulering

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

jasså... vi ska glida ifrån ämnet nu...? jaja det är ju brukligt när man inte kan svara, eller när man vet att man trampat i klaveret!

För det kan väl inte vara så att du glömde svara på frågorna pga en felformulering?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

om just kodning kan jag inte speciellt mycket så detta begriper jag inte mycket av:

Däremot så är det irrelevant vilken programvara man använder, om man nu väljer att använda någon programvara alls då kodning ovan nämnd av mig själv oftas kodas i koden..som du säkert känner till.

Däremot är det väl knappast förenat med god netikett att kopiera andra sidor och lansera den som en egen? därav min fråga till dig om att kopiera MG och lansera den som ett nytt marint forum, vilket torde vara självklart med orden exakt likadant som maringuiden.se? dvs precis som du gjorde med boatlife/garderoben!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Jimmy, eller numera myggbeTet har en speciell argumentationsteknik, men tusan vet om inte din är snäppet värre! Vad är det du anser jag inte har svarat dig på?

Du har fortfarande inte svarat på frågan om du tycker det är ok att kopiera tex. maringuiden.se och lansera den som en egen sida?

Eller står du inte längre för vad du skrev härovan?

Jag förstår precis vad du menar, och såvitt jag vet finns det inga förbud mot att ha egna sidor, ej heller att kopiera sidor som sedan publiceras som egna..Är koden fri så är den..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

exakt likadant som maringuiden.se? dvs precis som du gjorde med boatlife/garderoben!

nu hänger jag inte med i svängarna....är rutger en garderobiär eller vad avses med den meningen?9.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Det har jag ingen aning om han är, men han gillade en av dem (minns nu inte vilken av dem) så till den milda grad att han kopierade den rakt av med trådar och allt och lanserade den som ett eget forum. blev dock senare ombyggt till hockeyforum. länken finns fortfarande kvar på forumportalen, x

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Usch, nu måste jag oxo diskutera detta.. ;)

Som jag förstod av inlägget att det inte finns förbud osv så tolkar jag det som att det som sagt inte finns ett förbud mot att kopiera layout osv. Så långt är jag nog definitivt böjd att hålla med. Alltså att det inte finns just ngt FÖRBUD. (Så länge sidor, bilder osv inte är copyrightskyddade) Däremot, så tycker jag att det är omoraliskt, oetiskt osv o därmed strider pmot god netikett. Fast inlägget var väl mest menat att belysa faktumet att ngt FÖRBUD inte finns..? Jag är själv Webmaster för vår fiskeklubb. Jag aktar mig noga för att använda saker o ting utan tillstånd, men om inte layout/bilder/osv är upphovsrättsligt skyddade ser jag inget rent OLAGLIGT i att använda dom... (även om jag f säkerhets skull frågar först) Det säger väl en hel del om de personer som kopierar rätt av -månde vara MG, M-soft eller ngt annat- utan att kolla först. Men Open Source är fritt att använda. Fast man kan borde ju ge det en individuell touch både användarmässigt såväl som grafiskt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Killer

Dina rader längst ner får mig onekligen att tänka på Patronen som skickade drängen ett ärende till en annan Patron och följande utspelades.

Goda jag skulle hälsa från Patron och undra om Patron har några patroner att låna ut till Patron, för nästa gång Patron kommer till stan ska Patron köpa nya patroner och då får Patron igen sina patroner.

Jag känner en som sett en som hört talas om en som bott granne med en som ringde fel till en som gick i skola med en som kände en som hamnade in the money i WSOP 2001

26.gif\ Lite gemensamt har dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Däremot, så tycker jag att det är omoraliskt, oetiskt osv o därmed strider pmot god netikett.

När han inleder med meningen:

Jag förstår precis vad du menar, och såvitt jag vet finns det inga förbud mot att ha egna sidor, ej heller att kopiera sidor som sedan publiceras som egna..Är koden fri så är den..

för att avluta med orden:

Som sagt..visa netikett..

...tycker jag det verkar både tvetydigt, omoraliskt och oetiskt. Men rutger, eller regtur som han också kallar sig, är ju utvald som moderator här på MG och som sådan ska man ju visa god nätkännedom vilket jag anser innefatta netikett, och det har väl admin kollat upp på er alla?

Men hans första mening går ju helt i linje med den syssla han driver paralellt med moderatorskapet här på mg borttagen länk till bittorrentsida där regtur är SysOp, se nedan och förklarar kanske varför han tar så lätt på upphovsrättslagen.

Angående de avslutande orden i hans inlägg blir de ju nästan skratretande om man borttagen forumlänk, se nedan och borttagen forumlänk, se nedan. Moderator på MG

Det är inte samma snubbe rutger och regtur säger nån, x och avgör själva!

Så långt är jag nog definitivt böjd att hålla med. Alltså att det inte finns just ngt FÖRBUD.

Om det är förbjudet eller inte avgörs från fall till fall, därför gör du bäst i att som webmaster fortsätta att fråga om lov.

Så länge sidor, bilder osv inte är copyrightskyddade

Som jag tolkar de olika texterna a är materialet upphovsrättsskyddat i samma ögonblick som det skapas. och detta utan att behöva markera på något speciellt sätt, tex med ©!

Men Open Source är fritt att använda.

Nja, oftast är det gratis, men inte helt fritt. med de flesta open source applikationer följer ett avtal som innehåller villkor som användaren godkänner iom. användandet. dessa villkor består oftast i att man inte får ta bort vissa saker från ursprungskoden så sån tex. information om upphovsmän mm.

Fast man kan borde ju ge det en individuell touch både användarmässigt såväl som grafiskt?

Håller helt med dig!

Edit av korken: Killerboo, att länka till ett sökresultat på google borde väl i allsin dar inte vara förbjudet, resultatet innehåller ju även en länk tillbaka hit? Den lägger jag tillbaka. sen tog du även bort länkar till andra forum som inte är fildelningssidor, där regtur har blivit avstängd och fått tillsägelser på grund av olämpligt uppträdande, bla spammning av forum.

Att du tog bort länken till en av bit-torrentsidorna i sverige där regtur är SysOp och hjälper till med driften av en tracker kan jag acceptera, dess verksamhet ligger ju definitit i gråzonen vad gäller laglighet i alla fall enligt APB antipiratbyrån. Just APB har ju tidigare gått i spetsen för diverse ökända razzior x där oskyldiga servrar har beslagtagits och vem vet, kanske maringuidens serverhall blir deras nästa tillslag vid en razzia om det visar sig att de använder sig av en moderator som driver en torrenttracker. APB, med filmindustrin i ryggen, har ju uppenbarligen ett stort inflytande på vår polisiära verksamhet, och de verkar ju också agera utefter hejdlösa konpirationsteorier och långsökta fakta. Men detta har säkert maringuiden.se kalkylerat med i sitt val av moderatorer och anser risken minimal att det ska kunna hända just dem.

Konspirationsteorier är roliga, men de kan också ge upphov till transpiration!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...