Nyborjare 0 Postad 1 Januari , 2007 Någon som vet vad det är för prissättning på GPS via E-bay ? verkar väldigt låga, finns ju bil GPS för 500 kr ! Hittade denna GARMIN GPSMAP 3210 COLOR GPS CHARTPLOTTER för 780 kr , men det är ingem modell jag hittar på Garmins hemsida , finner inte heller annan info på nätet mer än på engelska och vad jag får fram levereras denna med kartor för kust i USA, men det borde väl gå att komplettera med våra kartor ?? Varför är Marina kartplotter så mycket dyrare än bil GPS, det är ju samma vara? beror det på IP kapslingen för marint bruk ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 1 Januari , 2007 Det är auktionspriser som visas, och du skall bjuda över för att få köpa. Rent generellt är det ju så att, är det till båt så är det dyrare. Jämför Pentas priser på exv. oljefilter, glödstift, etc. med de till bil. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 1 Januari , 2007 Jo visst är det det sk utgångspriset som visas, men det verkar ju inte som om det finns något minipris som är dolt, och som man måste över, tex som på tradera, har en kompis som köpte en GPS för bilen för 520 kr levererades direkt från China, inget minipris och ensam budgivare, där finns ju massor av auktioner som saknar budgivare och där auktionen snart går ut. är det något skumt ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 1 Januari , 2007 Har du ropat hem någon plotter än? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 1 Januari , 2007 lagt bud ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 2 Januari , 2007 Beställde en katalog från denna firman www.boatfix.com Och vad jag kan se kostar en 3210 ca 23000 moms och frakt http://www.boatfix.com/cart2/scripts/prodList.asp Men har du tur så är det någon som har behov av pengar och du kan få den billigt. J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 2 Januari , 2007 Hm det står ju faktiskt kr fast man menar kanske dollar ??? http://www.ebay.se/listResults?browse=0&Query=GARMIN GPSMAP 3210 COLOR GPS CHARTPLOTTER &Submit=Sök Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 2 Januari , 2007 Produktkopiering är en vanlig företeelse i Kina. Du kan ju skicka ett mail till deras hotmail-adress, som du hittar på den proffsiga hemsidan, och fråga om det är originalprodukter. http://www.digitalchinese.com/ Passa på och köp en Gucci-väska till tanten, och en Rolex till dig själv när du ändå shoppar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bakomfloetet 0 Postad 2 Januari , 2007 www.gpsdiscount.com Köpte min 178C därifrån. De har låga priser. Bra jämförelse när du bjuder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 2 Januari , 2007 Handlade av dom oxå inget strul allt fungerade bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 2 Januari , 2007 Se upp med folk som har O i omdömme på Ebay Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 2 Januari , 2007 skrev det lite för snabbt, tänkte lägga bud men det vete fan om jag skall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 2 Januari , 2007 Jag har varit inne och tittat lite på denna auktion och det verkar lite konstigt. Buden börjar på 350 kr och säljs från Sverige enligt uppgift. Man undrar om det är ett tomt skall dummies som kommer. Hur som helst så känns det lite olustigt att betala med Visa som det står. Kan det vara något liknade Nigeriabreven, att dom bara vill ha dina kontouppgifter ? Är själv väldigt sugen på att bjuda, men jag avvaktar hur det går med den första budgivningen. Skriv gärna om det är någon på denna sidan som lyckas köpa en på detta sätt. Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 2 Januari , 2007 Med risk för att vara partisk. -Tradera är en bra tjänst, och det går att göra kanonklipp. Eftersom budgivningen är bindande för både köpare och säljare är det auktionens slutpris som gäller. Självklart är det ju svårt att kontrollera skick på begagnade grejer innan man lägger sitt bud, men ibland får man helt enkelt chansa. Du kan ju även se på en säljares tidigare sålda objekt och kika på säljarens omdömen för att få en vink om pålitlighet osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 2 Januari , 2007 Tycker att det står att man skall betala via banköverföring och att objekten finns i China på auktionerna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 2 Januari , 2007 Man ser ju utgångs buden, Rena bluffar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
biff 1 Postad 2 Januari , 2007 Det är nog ok att köpa på Ebay har själv gjort det men kolla omdömen,hur länge dom varit medlemar och vad dom sålt för saker tidigare. Jag bjöd på några stycken innan jag vann. En auktion vann jag eftersom jag var själv som bjöd 1500kr för ett lowrance LCX110c(kostar 30 000kr i sverige) fick sedan mail från Ebay att säljaren dragit sig ur han blev då avstängd av Ebay. köpte sedan ett lowrance LCX25c nytt med givare och allt 1000$ ca 7000sek det tog två veckor så var det hemma. Det finns i butiker i USA för 799$ men dom får inte skicka till sverige. Tänk på att tullen vill ha 3,7% i tullavgift och 25% skatt på värdet. Men maila säljaren innan och fråga om han kan skicka som gåva då kan du slipa skatten. Man kan tjäna en bra slant även om man får betala dessa avgifter.Ha is i magen det finns många att bjuda på. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 2 Januari , 2007 Ett utgångsbud är inte samma sak som ett slutpris. Alltså behöver inte ett lågt UTROP betyda ett lågt SLUTPRIS. Eftersom avgifterna för at sälja saker på auktionssajter styrs av utropspriset, dvs. risktagandet för säljaren, sätter många säljare låga utropspris på t.ex 1kr osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 2 Januari , 2007 Det va ju säkert så jag menade eller? Lågt utgångs pris och O i omdömme , konstigt att så många har nappat Haha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_moon 0 Postad 4 Januari , 2007 Nå........vann du auktionen???....*nyfiken*..*S* Mr Moon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 4 Januari , 2007 Se ovan, eftersom jag aldrig bjöd så............ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 6 Januari , 2007 Hej jag har köpt plotter samt stolar,mätare,renoveringskit mm. på ebay.com funkar suveränt men!! tänk på att kolla upp säljarna att dom kör med Paypal samt hur länge dom har varit med samt vad dom sålt tidigare,det finn månag skojare,Angående plotter se upp det finns flera från Kina som lurar folk på ebay.Jag köpte själv en plotter Garmin 188c ny i kartong med frakt och tull betalade jag 3300kr och för min ebersprächer betalade jag 3800 kr.Jag har fååt bra kontakt med vissa marinleverantörer i Usa så behöver ni hjälp säg till, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 6 Januari , 2007 Plotter Garmin 188 C ! tacksam för hjälp var jag seriöst kan köpa till detta pris ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 6 Januari , 2007 Garmin 188C är en gammal modell så du lär nog inte hitta så många om du inte letar efter begagnade, dock finns det några nya på ebay.com bla en för 375$ Nej, det var jag som hade fel jag tror att den på e-bay var en svart/vit Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 7 Januari , 2007 Det finns massor av dom nya och begagnade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 7 Januari , 2007 Jag tycker dock att du skall köpa en modernare maskin i stället för 188c Men som Draco skrev,han vet var det finns massor av 188 beg och nya så han kommer nog med svar på din fråga strax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser