Jack60 0 Postad 29 December , 2006 Jag har två stycken forddieslar i min båt. Är det nån som möjligen vet var jag kan få tag i verkstadshandböcker till dom?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 29 December , 2006 Det finns många typer av Forddiesel. I september hade du Penta, har du bytt båt igen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jack60 0 Postad 29 December , 2006 nja.....jag tror aldrig att jag har haft nån volvomotor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 29 December , 2006 Så här skrev du den 13/9 Hej!! Jag köpte en ny båt i höstas. Då var den redan upplagd och motorn var vinterkonserverad. Nu måste jag göra det själv och då får jag problem. Det är två stycken Pentamotorer i den och jag har raka axlar, dvs inte något drev. Hur ska jag göra för att spola sjövattensystemet rent. Tidigare har jag haft båtar med drev och då var det rätt enkelt. Måste jag ta loss sjövattenslangen och suga in vatten där...eller finns det nåt lättare knep???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 29 December , 2006 Dessutom står det i din sjöbod att din båt är utrustad med 2 x TAMD41 a´ 192 hk vilket är volvodieslar, men det står också att drivmedlet är bensin!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 29 December , 2006 Kolla på www.drev.se, där köpte jag min bok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 29 December , 2006 Varför köpa en reparationshandbok när man uppenbarligen inte vet vad man har för motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser