Gäst Danne Postad 29 Oktober , 2003 Hej Har en penta 40hk sent 70-tal. Motorn gick hur bra som helst, sist jag var ute körde började det spraka i montorn vid ett anta tillfällen , men ingen märkbar färändring av effekten. När jag sedan skulle iväg hade det regnat endel, så batteriet stod under vatten. Nu är motorm stendöd, har bytt batteri, men det knäpper ej en i startmotorn. Har försökt rykt igån motornutan framgån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst uppgiven Postad 31 Oktober , 2003 Med din klenod kommer du inte att få några som helst fritidsproblem. Jag har haft en sådan motor i 7 år tills jag gav upp. Mysko att det inte ens låter något från startmotorn? Annars är det vanligaste felet tändspolar du har väl en per cylinder antar jag? Mät upp och byt, original kostar skjortan men ett tips: spolen till Yamaha 125 passar ( köp en begagnad )Annars är skit i förgasaren mycket vanligt byt korkpackningen och gör rent. Men igen, elfel är det troligaste, kolla allt i kabelväg och byt vid tvekan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst daniel. Postad 23 Januari , 2004 Tack. vet ngn var man kan får tag i ett elschema till en 40 hk penta -78 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst olof Postad 23 Mars , 2004 Tjenixen! köpte faktsikt en VP 40hk förra veckan... Har inte fåt igång den ännu men har gått hopp om det. Kopplade batteri och dylikt, dock inte bensin varför den inte startade naturligtvis. Kolla alla kablar, på min så är en del lite smälta... Om inte det ens knäpper i startmotorn så kan det vara kortslutning i den delen som man kopplar batteriet som sedan leder fram till startmotorn. Kolla även om tändboxarna ger gnista när du drar runt svänghjulet. Ring även Emilssons Motor i Göteborg de har stenkoll. har inte numret men de har även verkstadshandböcker för 300kr sa dem till mig. Vill du bli av med den så kan jag tänka mig att köpa den för jag måste ha en ny propeller... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst danne Postad 22 April , 2004 Hejsan. Har kollat att jag har stöm till startmotorn och fram till delen innan startmotorn, men inget händer. Hur kollar jag om det går ström till tändspolarna? Kan det vara problem med brytatspetsarna?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 24 April , 2004 hej jag har elschema till en 25hk det enda som det är samma som telx på en 70hk bara antalet cyl som skiljer . där är mycket att mäta spolar boxar osv så man har rätt ohm antal hör av dig om intreserad mvh joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 24 April , 2004 ps Emilssons Motor vp delar 031-42 80 95 göteborg öpet 10-17 mvh joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst danne Postad 26 April , 2004 Ja tack, jag är väldigt intresserad av elschema till en penta. Mvh Daniel mob 070-789 44 83 daniel.andersson@stofair.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jens Postad 27 April , 2004 jeg har en volvo reservedelsliste (incl.wiring diagram) til volvo penta typ 310 den passer til min penta 400 som jeg kan sende på mail. Jens (fra København) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danne72 0 Postad 27 April , 2004 hejsan. är intresserad av ett elschema. Hör gärna av dig på 070-789 44 83 alt daniel.andersson@stofair.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danne72 0 Postad 27 April , 2004 Hej. Det vore väldigt snällt kan du maila den på daniel.andersson@stofair.se mvh Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranbor 0 Postad 1 December , 2009 Kan du maila den till goranbor@hotmail.com Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 December , 2009 Jens var inloggad som gäst för över 5 år sedan, så du skall nog inte ha så stora förväntningar, men du har ju väckt frågan igen, lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CarolinaE 1 Postad 3 December , 2009 Tja Nu ska vi försöka reda ut de här :-) först börja med så måste vi veta om de e brytarspetsar på din motor eller inte... för e de en 78:a ska de inte vara de, e de nu brytarsp på din motor så e den äldre än -78. De e viktigt att veta detta pga att tillvägagångsätten skiljer sej ju på brytar respektive brytarlöst system. (har du avgasutsläpp i propellernavet? eller har du propeller med brytpinne?) avgasutsläpp=brytarlöst brytpinne=brytarspetsar. Kolla detta först så går vi vidare sen. E du intresserad så har vi reservdelsböcker med elschema.. plus nästan hur mycket begade och nya reservdelar som helst. Föresten de här me att använda Yamaha delar istället för VP orginal delar pga priset(som någon skrev), är enligt mej helt fel!!!!!! Mvh Carolina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranbor 0 Postad 9 December , 2009 Jag är intresserad av reservdelsböcker med elschema. skriv på goranbor@hotmail.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 9 December , 2009 ... och det här var ett svar till Danne, som ställde frågan för över 6 år sedan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser